Projekt : Hørning horn kabinetter |
Post Reply ![]() |
Page <1 678 |
Author | |
USXX ![]() Pro medlem ![]() Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 2955 |
![]() ![]() ![]() Posted: 23 Mar 2023 at 09:53 |
Det kan sagtens vaere den aksiale vertikale staaende boelge, der giver resonansen omkring 150 Hz (og det er det sikkert ogsaa). At doemme ud fra dine billeder passer det ret godt med kabinettes dimensioner. Med distribuerede basser langs linjen havde jeg maaske forventet et lidt andet udseende. Dog vil det vaere let at traekke energien ud af denne staaende boelge med korrekt daempning, saa det er relativt let at afgoere.
Edited by USXX - 23 Mar 2023 at 09:53 |
|
![]() |
|
USXX ![]() Pro medlem ![]() Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 2955 |
![]() ![]() ![]() |
At doemme ud fra din impedanskurve (resonansfrekvens) med lukket port, saa ligger dit volumen ganske rigtigt lige omkring 100 liter (forudsat nominelle parametre, tilspilning og frekvensuafhaengighed i Cms samt en typisk maengde fyld i kabinettet), og det er helt klart for lidt til at kunne give en (i mine oejne) bare nogenlunde optimal afstemning i basrefleks. Det kan vaere, at det kan blive godt nok, men potentialet er ikke forloest.
Edited by USXX - Yesterday at 09:26 |
|
![]() |
|
Hylle ![]() Pro medlem ![]() Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 624 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ellers jeg havde fået et fint impulssvar og nogenlunde fuld niveau til 50hz da jeg simulerede på en enkelt 8" i 25L. Derfor tænkte jeg det ville være ok at prøve.
Hvad tænker du om, at bruge enhederne isobarik. Altså to og to, og blokere to af hullerne til basserne som de er nu. Så vil det nok give et ret stort volume til dem, men måske det bedste kompromis lige nu. Jeg har dog ikke regnet på det endnu. |
|
![]() |
|
Schlager ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 13 Jan 2018 Location: Slagelse Online Status: Offline Posts: 151 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg legede selv med Voigt horn for år tilbage, med 8" fuldtone med whizzer cone og 2 stk 10" basser, sjovt projekt men ugly as hell
![]() |
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
Hylle ![]() Pro medlem ![]() Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 624 |
![]() ![]() ![]() |
Der er smart Schlager, at man har mulighed for, at tage siden af, så man bedre kan lave ændriger. det kunne jeg godt have brugt nu!
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 678 |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |