Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Inspiration til 2 vejs projekt ønskes.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Inspiration til 2 vejs projekt ønskes.

 Post Reply Post Reply
Author
Message
SOE View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06 Dec 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote SOE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Inspiration til 2 vejs projekt ønskes.
    Posted: 07 Dec 2009 at 00:00

Går og barsler med ideen om en lille 2 vejs DIY og har studeret andres projekter bla her hos speakerbuilder.dk . Er kommet til den sunde konklusion, at jeg ikke vil begive mig ud i andet end et færdigt kit. Men hvad skal jeg dog vælge. Den skal være eneste lydkilde i et stereosetup og kommer i hverdagen til at være monteret på væggen ved siden af mit tv. Så kan jeg pille den ned og placere den på en stander når fruen ikke er hjemme (det evige kompromis med kvinden som sådan. Den skal trækkes at min gamle thule ia100. Mit budget er 4000-5000kr for stumperne max og så kommer træ ved siden af. Har set på Kappens Mira, DATs Icon og også studeret Syncronics Passage 1 m.m. (uden dog at vide hvad den koster).

Kunne være super om nogle af jer herinde ville hjælpe mig pÃ¥ vej og mÃ¥ske inficere mig med hvad det end er I fejlerSmile Og alle spørgsmÃ¥l der kan rette mig ind mod mÃ¥let er velkomne.
MVH SOE
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2009 at 08:11
Hvis du bor i midtjylland og gider at køre lidt, så skal du være velkommen til at komme forbi enten mig eller mads fra rabu acoustics og høre vores Mira.
Back to Top
SOE View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06 Dec 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote SOE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2009 at 10:10
Takker for buddet. Bor i det forblæste vest men det kunne jo godt være jeg skulle løft min r.. og komme ud og lytte. Men der skal nok køres nogle km hvis jeg skal lytte til alle de HT jeg har kigget på. Ved du hvordan jeres lyder i f.t. fx Ellam xt? Måske skulle jeg også bare spring ud i det, i stedet for at være så bange for ikke at vælge det helt rigtige..
Hvad med at I ( RABU og speakerbuilder) lavede en lytte dag med Kits i forskellige prisklasser.?
 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2009 at 13:33
Det har vi haft og der kommer et arrangement igen.

Hvis jeg skal beskrive lyden fra vores sæt, sÃ¥ synes jeg at det er mere Ã¥ben og klart end den typiske scan speak lyd. De er meget neutrale og har en hurtig og transparent lyd. Mellemtonen stÃ¥r klart og detaljeret, hvor jeg synes at revalator enhederne godt kan fedte den lidt ind. 15W lyder dog en tand dybere end vores 18REED. Jeg synes revalatorenhederne er fede og jeg har selv brugt dem rigtig meget, de kan bare noget med bassen, som andre enheder i samme størrelse kun kan være misundelige pÃ¥. NÃ¥r det kommer til den øvre bas og mellemtone, sÃ¥ synes jeg dog at de kommer til kort over for den her 18REED, som kun koster det halve.

Men du bliver nødt til selv at høre, for at finde ud af hvad du kan lide. 
Back to Top
SOE View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06 Dec 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote SOE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2009 at 21:37
Jamen du får det jo til at lyde lækkert, hvis altså sådan noget kan det.. Ved du hvor tæt din Mira kan stå på et tv uden at påvirke det? ( en del af kvinde kompromiset )
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2009 at 22:04
Hvis det er et moderne tv (ikke crt) Så kan de stå meget tæt på uden at volde problemer. Jeg ved at Mads spiller på vores sæt for tiden og de står lige op af hans tv og også ret tæt op af bagvægen uden problemer.

De er skam også lækre! Jeg synes at de spiller skide godt. Det eneste jeg tror jeg personligt kunne savne var den dybe bas, som ingen højttalere i denne størrelse af gode grunde kan levere. Der vil man dog kunne supplere med en subwoofer, men til 90% af alt, har de bas nok!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2009 at 22:11
Sig endelig til hvis du vil høre dem, Mads som bor i Silkeborg spiller på dem der hjemme for tiden, tag evt nogle cd'er med. Hvis du beslutter dig på dagen, så har Mads også et kit liggende som du kan tage med hjem.


Edited by kappen - 07 Dec 2009 at 22:12
Back to Top
SOE View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06 Dec 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote SOE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jan 2010 at 21:32
Ja.. der er jo ikke sket så meget i min beslutnings proces. Undersøger stadig en del men kommer ikke ud og lytter til noget. Alt er lidt langt væk når man bor i Æ West. Har udvidet min søgen til Ellam xt men både den ( især med det anbefalede superior delefilter) og passage 1.0, render jo op i pris.
Så der står jeg, klogere og mere forvirret.
 
Kappen, har du fået solgt nogle af dine mira kits og hvad er der af respons?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jan 2010 at 22:09
Originally posted by SOE

Ja.. der er jo ikke sket så meget i min beslutnings proces. Undersøger stadig en del men kommer ikke ud og lytter til noget. Alt er lidt langt væk når man bor i Æ West. Har udvidet min søgen til Ellam xt men både den ( især med det anbefalede superior delefilter) og passage 1.0, render jo op i pris.
Så der står jeg, klogere og mere forvirret.
 
Kappen, har du fået solgt nogle af dine mira kits og hvad er der af respons?

Der er lidt feedback her:


Vi har faktisk kun fået solgt 1 sæt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz