Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Brummen i subwoofer - MiniDSP
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Brummen i subwoofer - MiniDSP

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
bravo View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Apr 2017
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brummen i subwoofer - MiniDSP
    Posted: 19 Jan 2022 at 19:25
Hej Folkens...

Nu er jeg desværre snart ved at give op... Jeg har prøvet at lave mine egne subwoofere, 2 stk. 
Hver sub består af:
1 stk. https://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/26w-4558t00.pdf
2 stk. https://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/26w-0-00-00.pdf
De måler ca. 45 L (internt)

Der er rimeligt godt gang i dem - men.... Jeg kører via min Surround Receiver Anthem MRX520, Sub out, til en MiniDSP 2*4 HD og ud til (nu) en IMG Stageline STA-800D (Før Icepower 1000 ASP)
Men jeg oplever en brummen (støj)... Første troede jeg, at det var fordi der ikke var jord i kontakten... (Ja, et gammelt hus, ingen jord)
Jeg får kyndig hjælp og får tilsat jord (via Spyd) Det brummer stadig... Så tænker jeg, at det må være noget med det Icepower forstækere... måske de er loddet forkert af mig (er ingen ekspert) så jeg får erhvervet mig en STA-800D... Men det brummer endnu... Jeg prøver så nu at åbne den miniDSP og skifte jumpere til 4V i stedet for 2V... det gør det bare endnu værre...

Hvad filan kan det være, der går galt?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe... jeg er ved at være fuldstændig tosset at jeg overvejer en soundbar bare for at blive fri for de problemer Ouch

Håber på nogen kan hjælpe mig...

Det kan da ikke være fordi at man skal have decideret sub plates.... det er "enheden sgu ligeglad med"

mvh
Christian
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jan 2022 at 20:08
Det kunne godt lyde som en stel-sløjfe (ground loop) et sted i kæden. Det kan også være en trafo, der er dårlig viklet eller får DC.

Edited by USXX - 20 Jan 2022 at 08:03
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jan 2022 at 20:11
Du kan indledningsvis også prøve at vende stikkene i stikkontakten/kabeldåsen 180 grader - et ad gangen. Det har mere end én gang afhjulpet problemer a la dette. Den indbyrdes netfase apparaterne imellem er ikke (altid) uden betydning. 

Edited by USXX - 19 Jan 2022 at 20:11
Back to Top
Dichael View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 05 Mar 2012
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 141
  Quote Dichael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jan 2022 at 06:05
Er alle apparater tilsluttet samme stikkontakt?
Hvis apparaterne er tilsluttet forskellige stikkontakter, der tilhører forskellige grupper i HFI-relæet, kan det give potentialeforskel.
Jeg har selv erfaret det, da en del af mit surround-setup står i et separat rum, der ikke er tilsluttet samme gruppe. Det gav brum.
Michael B.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jan 2022 at 13:22
Har du for en kort bemærkning prøvet at fjerne miniDSP'en fra ligningen og bare køre direkte fra receiveren og over i effektforstærkeren? Hvis det fjerner brum, så er det enten din miniDSP eller nogle af kablerne, der laver ballade. Jeg har dog selv en miniDSP 2x4HD, som jeg bruger til visse udviklingsformål, og den har jeg ikke oplevet brum med.

Edited by USXX - 20 Jan 2022 at 13:24
Back to Top
bravo View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Apr 2017
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2022 at 21:35
Originally posted by Dichael

Er alle apparater tilsluttet samme stikkontakt?
Hvis apparaterne er tilsluttet forskellige stikkontakter, der tilhører forskellige grupper i HFI-relæet, kan det give potentialeforskel.
Jeg har selv erfaret det, da en del af mit surround-setup står i et separat rum, der ikke er tilsluttet samme gruppe. Det gav brum.

Det er sat til samme stik (udtag) og jeg benytter en wireworld matrix 2
Back to Top
Dichael View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 05 Mar 2012
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 141
  Quote Dichael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jan 2022 at 14:19
Jeg havde selv 2x4 for en del år siden.
Jeg mener, at huske, at der også var brum og jeg tror, jeg prøvede med en anden strømforsyning.
Som jeg husker det, blev de leveret uden strømforsyning og jeg fandt en gammel en i en rodekasse, som åbenbart ikke var god nok.
Michael B.
Back to Top
bravo View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Apr 2017
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jan 2022 at 11:42
Originally posted by Dichael

Jeg havde selv 2x4 for en del år siden.
Jeg mener, at huske, at der også var brum og jeg tror, jeg prøvede med en anden strømforsyning.
Som jeg husker det, blev de leveret uden strømforsyning og jeg fandt en gammel en i en rodekasse, som åbenbart ikke var god nok.

Jeg prøver sgu lige en ny...
Back to Top
bravo View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Apr 2017
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jan 2022 at 11:44
Originally posted by USXX

Du kan indledningsvis også prøve at vende stikkene i stikkontakten/kabeldåsen 180 grader - et ad gangen. Det har mere end én gang afhjulpet problemer a la dette. Den indbyrdes netfase apparaterne imellem er ikke (altid) uden betydning. 

desværre... virkede ikke...
Back to Top
bravo View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Apr 2017
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2022 at 19:27
Originally posted by Dichael

Jeg havde selv 2x4 for en del år siden.
Jeg mener, at huske, at der også var brum og jeg tror, jeg prøvede med en anden strømforsyning.
Som jeg husker det, blev de leveret uden strømforsyning og jeg fandt en gammel en i en rodekasse, som åbenbart ikke var god nok.


Købt en ny på anbefaling af Bekent… samme problem :-/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz