Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2021 Projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2021 Projekt

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2021 Projekt
    Posted: 04 Jan 2022 at 15:23
Jeg ville nok også give den en 16 liter.

Edited by USXX - 04 Jan 2022 at 15:23
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2022 at 15:35
Hej

Så er der fundet kabinetter, som jeg dog "lige" skal have hentet på Sjælland... Billeder kommer når de er hentet. 
De skal modificeres en bette smule, men kræver faktisk ikke så meget før de kan komme ud til Hylle og han kan begynde på hans magi!

Basporte og diverse tilbehør er bestilt. Enhederne er på lager og bliver bestilt i denne unge.

Så lidt sker der da..

Mvh


Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2022 at 20:53
Dejligt, når man kan genbruge kabinetter. 
Tag endelig lidt billeder af modifikationsarbejdet.
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jan 2022 at 15:24
Hej

Mellemtone kabinetterne bliver sikkert også et par gamle højttalerkabinetter som bliver skruet på frontbaflen bagfra og en integreret del af den indre afstivning.

Jeg har simpelthen ikke tiden til at bygge kabinetter fra bunden mere da jeg går i neurotisk detalje mode
hver gang og bruger 50-100timer. OG mit resultat ligner desværre sjældent ikke noget der er brugt 50-100 detalje timer på!

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2022 at 08:35
Hej

Så kom der basporte hjem. Jeg var vist ikke forberedt på en port i den størrelse🙂🙂
Har lige tapet den med gaffa for at se den let samlet da den skal limes sammen med noget ABS lim når længden er fundet. Den får hele mit hifi setup til at ligne nogle midi apparater.

Det her projekt bliver så skide sjovt!!!!

Mvh Hans

Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2022 at 21:12
Hej

Så kom jeg igang med de 2 stk gamle Cerwin Vega AT100 kabinetter som skal bruges til projektet. De er lige i underkanten med intern volumen, men det bliver hentet med ny front og en "lille" bagkasse.

Som det ses på billederne er det af med vinylen og soklen. Der kommer nogle fødder på som hælder højttaleren de 7-8grader bagover.

De har fået en masse afstivere på sider og hjørnerne..MASSER af lim og skruer....

Mellemtonekammeret bliver som det ses på billederne lavet af en masse spånplade limet sammen. Det er overraskende hurtigt at lave denne metode.
De 2 mellemtonekamre bliver ca 40cm dybe så de mangler stadigt en del skiver.


More to Come
Mvh Hans















Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Feb 2022 at 21:24
Det ser jo allerede lovende ud.

Hatten af for den spændende ide til mellemtonekammeret.
Men det ser ud til at være noget af et arbejde at stå og skære alle de plader ud med stiksav.
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2022 at 14:18
Hej

Altså det tager nu ikke så lang tid at skære dem ud, men med limning osv render det op i timer. Dog sjovt at prøve!
Håber det belønner sig på lyden for når man snakker ind i kammeret virker det meget dødt uden specielt genklang.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2022 at 14:21
Hej

Så kom der birkefiners front på ene kabinet her i weekenden. Bagpladen er også blevet skåret væk da der skal hentes nogle liter i en bette udbygning da mit mellemtonekammer stjæler alt for meget plads. Så skal have hentet 25-30liter, men det gøres forholds let(håber jeg) ved at bygge kabinettet lidt dybere. Blot en del ekstra arbejde.






Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2022 at 12:47
Hej

Så blev der skåret og lavet de fødder som skal give luft til basporten som vil spille ned af og for at give de 7-8graders vinkling bagover. Det tog til gengæld længere tid en beregnet. Men syntes nu altid det tage tid at arbejde i Birkefiner.

Har desuden også fået lavet kabinettet dybere. Mangler blot den yderste plade hele vejen rundt så bredden og højden er den samme hele vejen fra for til bagplade.

De begynder også at være lidt tunge, så der skal nok komme noget tyngde på når de er færdige. OG tyngde bliver 15” enheden nok glad for at samarbejde med vil jeg tro.

Så nu mangler der at få mellemtone kabinettet monteret, bagpladen og bredden i bag. Fræsning til enheder/basport, bitumen og andet dæmpe materiale.

Mvh Hans





Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz