Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2021 Projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2021 Projekt

 Post Reply Post Reply Page  <1 345
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2021 Projekt
    Posted: 03 Aug 2022 at 00:58
Hej

Så er der godt nok blevet lyttet meget her i stuen og det har været sjovt og spændende. En observation som er kommet uventet er hvor afslørende de højtalere er. Jeg har to forstærkere, en Marantz PM-Ki Ruby og en Cambrige Edge A. På alt andet hvor de begge er prøvet har de været forskellige ja, men den ene ikke bedre en den anden. Egentligt lidt skuffende når man tænker prisforskellen på næsten 20k. 
Men på disse højtalere er forskellen virkeligt stor. Marantzen med sine HypexNCore moduler lyder dynamisk, men også noget grovkornet, hvor imod Cambridgeen lyder lige så dynamisk, men silkeblød og så utrolig fin detaljeret. 
Aldrig har den Cambridge lydt så godt og jeg har haft rigtige dyre højttalere på den bla. Tannoy DC10a og PBN M2!5. 
Så møj kræsen forstærker, men når den synger...

Jeg vil dog godt give tumps up til Marantz PM-KI Ruby. Til nyprisen på 30k har jeg ikke hørt bedre og så er den indbyggede Riaa helt forrygende og på højde med en Rega Aria mk2 hvor jeg fortrækker den indbyggede i Marantz. Men Cambridge Edge A er godt nok i en helt anden lige på de nye 3vejs. 

Så nu mangler der egentligt bare at Hylle og jeg en dag får samlet delefiltret færdig uden kronemuffer og så er der klar til besøg fra dem der vil prøvelytte..

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2022 at 08:31
Det er godt nok også nogle meget detaljerede og rent lydende højttalere, der er kommet ud af det. Med dine forstærkere, tror jeg også bare, man må erkende, at highend produkter helst skal bruges med andre highend produkter, for eller afsløre det mere svaghederne hos en komponent, som trækker det samlede resultat ned. - ingen kæde er stærkere en det svageste led, er det ikke sådan man siger....

- Så må vi jo have lavet det delefilter helt færdigt!!

Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2022 at 15:04
Hej

SÃ¥ har jeg nu lyttet pÃ¥ dem i nogle mÃ¥neder og et par stykker siden sidste lille tweak. Det er en højttaler som rammer rigtigt godt ind i hvad jeg syntes er lækkert. En bas der gÃ¥r hele vejen ned uden at blive dominerende. En fri detaljeret mellemtone og en diskant som bare er der uden man tænker over det. 
MEN det vigtigste er faktisk at de ikke er sÃ¥ detaljeret at man hele tiden bliver opslugt af 3D og et knivskarpt lydbillede. Lydbilledet er stort, men meget afslappet og da jeg nogle gange sidder og lytter med siden til sÃ¥ jeg kan se ud af vinduet kan det stadigvæk lade sig gøre. 
Jeg nyder virkeligt deres afslappende spillestil. Helt sikkert ikke hvad de fleste fortrækker, men det er virkelig en højttalere jeg kan slappe af til og lytte til i timevis højt uden det irretere øret. 
Tror det er en af de første projekter jeg er meget tilfreds med!!

Et kæmpe tak til Hylle for hans tålmodighed og fremragende evner til at forstå hvad jeg ønsker og kan lide af lyd. Hylle, du er for vild med filter tryllerier!!!

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz