Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: MTM design
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


MTM design

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Dichael View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 05 Mar 2012
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 143
  Quote Dichael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MTM design
    Posted: 03 Jan 2022 at 21:28


Egentlig var jeg nået til den konklusion, at jeg laver 3 små kabinetter i MDF og prøver mig frem (MTM, TMM, MMT), men en open baffel er også fistende, hvis det kan virke......?
Jeg kan jo dæmpe skråvæggen, bag højttalerne.
Jeg kan sagtens lave to sæt prøvebaffler og teste dem.
Bruger Hypex FA123, der jo har 3 kanaler, så jeg er rimelig fleksibel.

Ovenfor en primitiv tegning af mit rum, samt et foto. Det er ikke en skunk, men en væg, foran skunken. Sagen er, at væggen kun var en halv meter høj og rummet var træls, at møblere. 
Derfor opsatte jeg en ny væg, ca 140 cm høj, foran den gamle væg. I væggen, har jeg monteret en ramme, der måler ca 40x120 cm. Deri skal højttalerne placeres og subwooferne står der allerede. 
Bag Pink Floyd billedet, er der hul, så man har adgang.
Rummet, bag væggen, har min kone fyldt delvist op med IKEA plastkasser, fyldt med skrammel.


Michael B.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2022 at 20:13
Det ser rigtig fornuftigt ud.

Hvis du har tid og mod på det, så skal du da helt sikkert lave et fleksibelt test-setup og så prøve dig lidt frem. 

Man lærer utrolig meget ved at prøve sig frem selv. Især når man har adgang til måleudstyr. Der kan man gøre sig mange gode erfaringer på kort tid. 

Back to Top
Dichael View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 05 Mar 2012
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 143
  Quote Dichael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2022 at 20:59
Tak for input.

Jeg tror, jeg er kommet frem til, at lave kabinetterne, så fronten kan tages af.
Jeg laver så 2 sæt: et sæt MTM og et sæt MMT, der jo også kan vendes på hovedet.

Når jeg har besluttet mig for en endelig løsning, limer jeg jeg fronterne på.
Michael B.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz