Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost pÃ¥ gÃ¥rden - sidste mulighed
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost på gården - sidste mulighed

 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112>
Author
Message
Blankholm View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 27 Nov 2017
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 100
  Quote Blankholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost pÃ¥ gÃ¥rden - sidste mulighed
    Posted: 13 Feb 2022 at 19:51
Også tak herfra til Bo og kokkene. Desuden en stor tak til Mads Buchardt for at åbne virksomheden så vi kunne se den og ikke mindst lytte til de super gode produkter. Der skal selvfølgelig også være ros og tak til Rune for at sørge demo og andet setup i løbet af dagen. Ser allerede frem til næste træf😊

De bedste hilser Niels Jørgen
Blankholm
Back to Top
Blankholm View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 27 Nov 2017
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 100
  Quote Blankholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Feb 2022 at 19:53
Også tak herfra til Bo og kokkene. Desuden en stor tak til Mads Buchardt for at åbne virksomheden så vi kunne se den og ikke mindst lytte til de super gode produkter. Der skal selvfølgelig også være ros og tak til Rune for at sørge demo og andet setup i løbet af dagen. Ser allerede frem til næste træf.

De bedste hilser Niels Jørgen
Blankholm
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Feb 2022 at 20:39
Stort tak til Bo for gæstfrihed og godt værtskab samt til alle dem, der har hjulpet til med at få logistikken til at gå op.

Det var i sandhed en fantastisk dag. Det her forum kan noget særligt - ikke kun hvad angår højttalerbyg - men også når det kommer til at skabe rammerne for et varmt og inkluderende fællesskab.
Tak til alle gårsdagens deltagere for at skabe den behagelige atmosfære - og tak til Frost for rundvisning og demo ude hos Buchardt Audio.

Jeg synes allerede flere gode højttalere har været fremhævet. Jeg vil derfor bare sige, at jeg var meget imponeret over det generelt høje niveau. Det var en fornøjelse for mig at lægge ører til alle de medbragte konstruktioner. Det har givet en masse stof til eftertanke for mit vedkommende. 


Edited by Enthusiast - 13 Feb 2022 at 20:42
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2022 at 09:55
Tak for i lørdags, jeg kan nærmest ikke sige noget der ikke er sagt. men det var tydelig, at mærke folk virklig var klar på, at hygge sig, og dejlig som så forskellige mennesker med mange holdninger kan mødes, diskutere og være enige og uening, og blive enige om det.

En værdig sidste "Julefrokost på gården. Og dejlig Buchard stadig supporter forumet her.

- Lige en korrektion Helge, jeg havde intet med maden, at gøre. Med mine evner i et køkken, så have vi nok alle sat på "tønden" søndag med "skørbug"....
  
- Ulrik, vi skal helt sikkert have et lyt på de grå/blå kasser igen, de vil fra nu af forblive i maskinparken, og skal bruges til, at lytte nye højttalere op imod. Jeg mener det er de bedste højttalere jeg har lavet endnu.


Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2022 at 15:02
Hej

Jeg takker ogsÃ¥ for i lørdags, har jeg dog kom lidt sent afsted. Af hvad jeg hørte skal sættet med den store waveguide(Runes) og Hylles de blÃ¥. fremhæves. Hylles var simpelthen sÃ¥ afbalanceret og rolige at lytte pÃ¥ at de skriger efter et highend setup. OG det gør mig glad at det er dem han vil bruge til reference lyd nÃ¥r han skal tune og bygge delefilter pÃ¥ mine. Runes var dejligt nemme og ukompliceret at lytte pÃ¥. 
Det var desværre ærgerligt at vi kun hørte Simons Ã¥bne Scanspeak konstruktion med 106dbs lydtryk og pÃ¥ et setup der slet ikke gjorde dem retfærdighed. Heldigvis har jeg en aftale med Simon om at høre dem i mere passende rammer. Tror og hÃ¥ber virkeligt de kan præstere top dollar pÃ¥ en kraftig stor highend forstærker med stabil kilde bagved. 

Tak for husly, mad og hele setuppet. Altid en fornøjelse at være sammen med i dette herlige fællesskab.

Jeg fÃ¥r arrangeret en analog aften om en 2-3mÃ¥neders tid hvor vi kan nørde den del af hobbyen. Det bliver højst sandsynligt ude ved Hylle da han har lidt mere plads til flere lyttere hvor det hus mig er en stol vi skal deles om... 

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2022 at 21:30
Hvis der er nogen, der interesserer sig for ølbrygning, så kan opskriften til den øl, I fik serveret, fremsøges her under navnet/opskriften "Baus Dubbel":



Edited by USXX - 15 Feb 2022 at 17:30
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2022 at 20:01
Det var ogsÃ¥ en god øl Thumbs Up
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2022 at 21:24
Originally posted by Enthusiast

Det var ogsÃ¥ en god øl Thumbs Up

Det var det dælme!

Men jeg er trist over at jeg ikke fik hørt Hylles blå Towers.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2022 at 10:26
Sådan er det Sven, når man tager snigerne ud af bagdøren lige midt i det hele :-)

Brian, siger jo at det er først andet år, man har sine højttalere med de her helt i mål, så måske har jeg mine med igen, næste år. Jeg har da stadig et par ting jeg kunne tænke mig, at prøve af, om de kunne blive bedre.... Det stopper aldrig! Jeg troede jeg var i mål.
Det kostede godt nok lidt på lakken, at transportere dem, men det var det hele værd.

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2022 at 10:27
Er der nogen af jer, der var tilbage, da jeg gik hjem, som ved en fejl har fået et sæt hvide RCA-kabler for meget med hjem? De var fortsat i brug, da jeg forlod festen, så jeg gjorde bare opmærksom på, at det var mine, så de lige kunne blive lagt til side.




Edited by USXX - 16 Feb 2022 at 10:33
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz