Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: ScanSpeak Ã¥r/dato koder
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


ScanSpeak år/dato koder

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ScanSpeak Ã¥r/dato koder
    Posted: 15 Sep 2021 at 16:53
Nogen herinde der lige kan huske Scanspeaks dato-og produkt tillægskoder?

Eksempel kunne være denne enhed: 18W/8545K, CODE:10213-41, PW:056

Hvornår er denne enhed produceret? og hvad betyder eks.v. -01 til 09 og A-K?

På forhånd tak.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Sep 2021 at 08:18
Hej Mik
Ja, der er et system i de numre. Men det er ikke det hele, der er til at gennemskue.
Hvis vi starter med slutningen af varenummeret (18W/8545K00):
K'et henviser til spole former materialet K = kapton (udgået og erstattet af glasfiber), A = aluminium, T = Titanium, G = glasfiber & "bindestreg" = aluminium.
00 er et løbenummer, der henviser til variationer inden for modellen. 00 er normalvis standardvaren, der er på hjemmesiden og tilbydes til alle kunder (der er undtagelser).

Det næste nummer du skriver (10213-41) er enhedens serienummer. De første cifre er produktions ordre nummeret og cifrene efter bindestregen er den unikke del af serienummeret.  

PW står for "production week". I dette tilfælde uge 5 i 2006. For en del år siden ændrede vi PW til at bestå af fire cifre, så årstallet er de to sidste. Det giver lidt bedre mulighed for at gætte alder på enheden.

Hvis du uploader et billede af en specifik label, skal jeg se, om jeg kan fortælle lidt mere om den enhed.

Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Sep 2021 at 13:42
@ham_den_lange. Tusind tak for info. Lige det jeg søgte.

Mvh/Michael
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Sep 2021 at 14:36
Det gik jo meget godt;-) , men hvis enheden mrk. PW:056 (uge 05 Ã¥r 6)er produceret i 1980'erne eller 1990'erne hvordan ser PW koden sÃ¥ ud?
Grunden til spørgsmÃ¥let er, at flere af de 18W/8545+46 enheder jeg har liggende er PW mærket 
xx5 og op til 8, hvor jeg er sikker på at nogle er fra forrige årtusinde.

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Sep 2021 at 10:23
Ja, så bliver det lidt langhåret.
Det er præcis derfor årstallet blev ændret fra et til to cifre i PW koden.

Men hvis du uploader et billede af enhed og label, så skal jeg prøve at komme med et bud.
Der er nogle hints i blandt andet typografien på label'en og kurvens støbning, der siger lidt om alderen.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Sep 2021 at 16:07
Originally posted by ham_den_lange

Ja, så bliver det lidt langhåret.
Det er præcis derfor årstallet blev ændret fra et til to cifre i PW koden.

Men hvis du uploader et billede af enhed og label, så skal jeg prøve at komme med et bud.
Der er nogle hints i blandt andet typografien på label'en og kurvens støbning, der siger lidt om alderen.

Det er desværre flere år siden jeg har kunne uploade billeder her i forum, uanset platform, så det har jeg opgivet.

De enheder det drejer sig om er 18W8546 og -00 som havde en meget lang produktionsperiode, modellen startede vel omkring 1986 som afløser for 18W/8544, men ved ikke hvornÃ¥r den blev obsoluted (2005?), og sÃ¥ 18W/8545-K som jeg ikke kan spore hvornÃ¥r den udkom første gang.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz