Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: SB29RDC versus SB29RDCN
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB29RDC versus SB29RDCN

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB29RDC versus SB29RDCN
    Posted: 30 Nov 2009 at 19:40
Hej,
 
Det er egentlig USXX jeg gerne vil prikke lidt til. Alt imens jeg kunne have sendt ham en PB, syntes jeg at vi alle måske kunne nyde godt at korespondancen. Hvis altså han kan lokkes LOL
 
Jeg har set SB29RDCN testet på www.zapaudio.com og den ser ikke helt tosset ud, især til prisen. Jeg har, som det sikkert er nogen bekendt, gået og ventet på at DAT fik SB29RDC hjem. Det gør jeg stadigt, men baseret på Zaph's målinger synes jeg også at SB29RDCN ser spændende ud og måske ville være interessant at anskaffe sig et eksemplar af.
 
Dog er det her at jeg gerne vil spørge USXX om hans hint til at man skulle købe non-neo udgaven, som er SB29RDC? Kunne du lokkes til at uddybe dette lidt.
 
Umiddelbart synes jeg begge diskanter, på papiret, ser meget spændende ud. SB29RDCN kunne måske være meget interessant i en MTM, da den ser ud til at kunne deles lavt og har lille forplade.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2009 at 12:05

Hej Senilix,

Personligt ville jeg vælge den store (ferrit-udgaven). Ganske vist har den lille meget at byde på af en neo-tweeter at være, og hvis du prioriterer tæt montering af enhederne, vil den (nok) være det bedre kompromis/valg. Den har lavere resonansfrekvens end langt de fleste kompakte neo-tweetere, hvilket skyldes det interne kammer. Det byder på flere kompromiser at lave en kompakt tweeter. Vi er dog meget godt tilfredse med resultatet i dette tilfælde - men den store har lige en tand bedre dynamik samt luft i toppen. Membranen er helt den samme i de to enheder. Slutteligt kan jeg bemærke, at den store tillige er lidt nemmere at dele (med et passivt filter), da den ikke har "knæet" på den øvre del af impedanspuklen, som kan give lidt faseforstyrrelser - men det er ikke noget, der bør afholde dig fra at vælge den lille.
 
Hilsen
Ulrik


Edited by USXX - 01 Dec 2009 at 12:07
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2009 at 12:11
Er det forresten ikke www.zaphaudio.com du mener?
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2009 at 17:13
Hej USXX,
 
Tak for svaret og du har ret med hensyn til linket zaphs hjemmeside.
 
Jeg er en smule fristet til at prøve SB29RDCN, mens jeg venter på SB29RDC. Den ser ikke ud til at være til at tilgængelig ret mange steder i Europa. De har den hos www.madisound.com oven i købet til en god pris, men sådan er det for de fleste enheder.
 
Mvh,
Senilix
 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2009 at 08:17
SB29RDC er mig bekendt i produktion, så måske distributørerne skulle få dem bestilt.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2009 at 12:17
Hej USXX,
 
Så dukker den jo nok snart op Smile
 
Nu har jeg jo ikke checket alle forhandlere i Europa, men hos http://www.lautsprecher.net/Shop/1768,de.html?detail=94778
har de den også i rest ordre, så jeg antog at de måske ventede på næste "batch" blev kørt i produktionen.
 
Men den dukker vel op på et tidspunkt.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2009 at 12:55
Den tyske distributør er Intertechnik (www.intertechnik.de) !
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2009 at 12:57
Hey,

Der ser ud til at den heller ikke er på lager ved intertechnik, eller læser jeg forkert?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2009 at 13:06
Det har de ikke!

Vi har nemlig forsøgt at bestille et par der fra så vi kan komme igang med vores SB byggesæt.

Der er jo åbenbart ventetid på over et kvart år på de enheder her i danmark ihvertfald.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2009 at 13:22
Hej,
 
Det er min opfattelse at syncroniq's og mit link til samme firma.
 
Nå, men måske jeg skulle se om en af mine kollegaer i USA, kunne være behjælpelig. Det er så træls med post Danmarks "dumme bøder" Unhappy
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz