Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Hifi træf sommer 2021
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hifi træf sommer 2021

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hifi træf sommer 2021
    Posted: 06 Aug 2021 at 21:00
Jeg er lidt i tvivl om, hvor meget (eller lidt) grej vi får mulighed for at lytte på i morgen.

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre Sebastians Hornprojekt samt jeres fælles projekthøjttaler.
Jeg har desværre ikke rigtig noget nyt at medbringe selv.

Jeg overvejer dog alligevel at medbringe mine små 3" fuldtoner i MLTL, som jeg har ændret marginalt, siden de var med til en julefrokost en gang.
Til at støtte dem i bunden ville jeg så medbringe en hjemmebygget aktiv subwoofer (10" Scanspeak Discovery) i lukket kabinet.

Har I en CD afspiller eller lignende kilde, så man kan lave et simpelt passivt set-up?
Så skal jeg nok selv tage en integreret forstærker med.

Men er der overhovedet interesse for sådan et set-up?
Jeg synes personligt, det er et sjovt system pga. simpliciteten. Og lyden fejler ikke noget.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Aug 2021 at 08:21
Der er CD afspiller og alt muligt andet. Så mulighederne er der 😊

Jeg har stadig et sæt fuldtonehøjttalere stående, der er et eller andet sjovt ved sådan nogle små størrelser 😊
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2021 at 15:52
Mange tak til alle for en rigtig hyggelig dag i går med hyggelige samtaler og interessante lydoplevelser.

Særlig tak til Sebastian for godt værtskab. 
Det var nogle spændende synergy-horn, der blev fremvist. De bliver spændende at følge i fremtiden. 

Jeg tror ogsÃ¥, det er første gang, jeg deltager i et Speakerbuilder arrangement med aktive højttalere, hvor der IKKE blev pillet i filtrene. Det kan ogsÃ¥ noget Wink

Men helt problemfri var dagen ikke. Den passive opstilling på første sal havde de sædvanlige drillerier med hele 3 mere eller mindre defekte cd-afspillere.
Det ene effekttrin i pladeforstærkeren på min subwoofer fejlede muligvis også i løbet af dagen. Jeg har ikke testet subwooferen herhjemme endnu. Men den opførte sig i hvert fald mærkeligt sidst på eftermiddagen i går.


Edited by Enthusiast - 08 Aug 2021 at 15:54
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2021 at 19:14
Tak til alle for et hyggeligt træf.

Det vil ikke være helt rigtigt, hvis der ikke skulle en skruetrækker frem pÃ¥ et eller andet tidspunkt Wink
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2021 at 19:49
Selvtak for en hyggelig dag i godt selskabThumbs Up

Tror nu det var de brændte skiver der var noget galt med og de CD spillere har jo ikke været i brug i Ã¥revis. Fremskridtet har gjort dem obsolete Smile

De smÃ¥ fuldtoner gjorde det fint sammen med subben, et dejligt nemt setup Thumbs Up Kunne godt ønske mig at store horn var lige sÃ¥ nemme at fÃ¥r til at spille LOL
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2021 at 20:41
Originally posted by daniels


Det vil ikke være helt rigtigt, hvis der ikke skulle en skruetrækker frem pÃ¥ et eller andet tidspunkt Wink

Lige præcis!
Og uden skruetrækkeren havde vi aldrig fået de små glaskugler og andet legetøj ud af mine små fuldtoner.
Børnene var ogsÃ¥ glade for at fÃ¥ deres legetøj tilbage Smile
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2021 at 21:12
Originally posted by Schlager

Tror nu det var de brændte skiver der var noget galt med og de CD spillere har jo ikke været i brug i Ã¥revis. Fremskridtet har gjort dem obsolete Smile

De smÃ¥ fuldtoner gjorde det fint sammen med subben, et dejligt nemt setup Thumbs Up Kunne godt ønske mig at store horn var lige sÃ¥ nemme at fÃ¥r til at spille LOL

Du har nok ret omkring afspillerne. Jeg er også selv ved at planlægge et skifte væk fra det medie. Men jeg har ikke helt opgivet de små skiver endnu.

Jeg synes nu, du er kommet meget godt fra land med dine nye horn. Men det er klart at de mange delinger komplicerer et sÃ¥dan system. 

De små fuldtoner er dejlig ligetil at lytte på. Sådan en point-source kan levere et knivskarpt lydbillede. De spiller i sig selv ned til ca. 80-90 Hz. Subben blev koblet ind omkring 85 Hz, men uden at lægge et high-pass filter på fuldtonerne. Der blev ikke lavet nogle justeringer til det pågældende rum (har ingen DSP). Subben stod fuldstændig, som jeg benytter den i mit eget lytterum. Meget nemmere bliver det ikke.

Men uden et high-pass filter på fuldtonerne har sådan et system har jo naturligt nok sine begrænsninger. De små fuldtoner kan ikke spille store rum op. Men man bygger jo heller ikke så små højttalere med det formål.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Aug 2021 at 19:31
Nå, nu har jeg kørt en kort test på subwooferen i dag.
Jeg oplevede ingen problemer ved kortvarig test.

Så enten var det en termosikring på pladeforstærkeren (hvis den har sådan nogle?), der slog til og fra efter de mange timers brug, eller også har der været fejl på signalet ind i sub'en.
Hovedsagen er, at det virker igen Smile




Edited by Enthusiast - 09 Aug 2021 at 19:32
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Aug 2021 at 22:46
Godt at du fik gang i bassen igen Thumbs Up  
Jeg har også fået "lavet" mine basser. Det lød ret boomy når man sad på bar stolene, det er der kommet styr på nu, efter jeg har fået rodet noget mere med Multi Sub Optimizer.

Efter MSO havde gjort sin magi, tog jeg nogle kontrol mÃ¥linger. 
Grafen til højre er hvad MSO forudsiger i de 5 lytte positioner. BlÃ¥ er sweetspot, P1 og P2 er til venstre og højre for sweetspot. P3 er højre barstoil og P4  er venstre. 

Grafen til venstre er hvad jeg målte med REW i de 5 positioner. Selvom bassen ikke er perfekt ved P3 og P4, er det en klar forbedring ift. hvordan det var før.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 623
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Aug 2021 at 17:33
Tak herfra også Big smile
Det har altid været en god dag, når vi har fået en øl, noget kaffe og på en eller anden måde, fiflet med lyd - selvfølgelig i godt selskab Thumbs Up

Godt den lille vuffer kom til at spille igen. Ellers må du sige til, så giver vi den noget elektrisk førstehjælp Wink

Overraskende godt de spillede, de små Tang Band enheder Clap
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz