Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Gæt en dims...
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Gæt en dims...

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gæt en dims...
    Posted: 24 Apr 2021 at 17:31

Er der nogle, der kan se, hvad det er?
Back to Top
TV View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 24 Apr 2021
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote TV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2021 at 19:26
Det er en blyant LOL
Back to Top
TV View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 24 Apr 2021
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote TV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2021 at 19:27
Det TO3-lignende hus, kan snildt være en triac.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2021 at 19:43
En rød blyant. Det andet (i den øverste del af billedet) kunne være en thyristor...???
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Online Status: Offline
Posts: 58
  Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2021 at 22:17
Jeg tænker at den røde blyant er gættet? Embarrassed

Mon ikke den anden dims er en SIT af den slags, som Nelson Pass & co. leger meget med lige i øjeblikket ovre på diyaudio.com? Vandt du i "lotteriet"? Clap

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2021 at 07:18
Originally posted by Kong Gulerod

Jeg tænker at den røde blyant er gættet? Embarrassed

Mon ikke den anden dims er en SIT af den slags, som Nelson Pass & co. leger meget med lige i øjeblikket ovre på diyaudio.com? Vandt du i "lotteriet"? Clap


Du har ret. Der ligner en THF-51S eller 51T.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2021 at 10:42
Jep, det er en THF-51S. Og den er temmelig meget større end en standard TO3.

Jeg vandt ikke noget i lotteriet på diyaudio. Men den (+3 andre) kom hjem med postnord, så på den måde var det lidt et lotteri...

Planen er, at bygge en single ended kl.A forstærker. Det bliver ikke helt som dem på diyaudio, men i samme stil.
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Online Status: Offline
Posts: 58
  Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2021 at 11:02
Spændende! Var selv ved at "falde i", men der er trods alt grænser for hvor mange smÃ¥ klasse A-forstærkere man kan bruge og jeg har (halvfærdige) projekter nok i forvejen Embarrassed

Glæder mig til at se hvad du får ud af dem.


Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Apr 2021 at 22:11
Spændende Simon. Jeg tror der er billigere mÃ¥der at opnÃ¥ H2 pÃ¥. Man kan vel bare lave det i preamp og hænge en power buffer pÃ¥......Meeeen sÃ¥ har man jo ikke de hypede udgangstransistorer. SÃ¥ jeg faldt ogsÃ¥ i for nogen tid siden, og har én af dem her, jeg sÃ¥ smÃ¥t er gÃ¥et i gang med: https://www.firstwatt.com/pdf/art_diy_sony_vfet.pdf. Sony transistorerne bliver monteret i ESD sikkert miljø, nÃ¥r det bliver tid. Nu fÃ¥s de slet ikke mere.

Jeg glæder mig til at høre resultatet med THF51s, tror det bliver godt. Vi kan jo holde et "SIT træf" når vi engang bliver færdige.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz