Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Ellipticor OB
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ellipticor OB

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ellipticor OB
    Posted: 11 Jan 2021 at 17:26
Til den kommende julefrokost (som måske skal afholdes via zoom?!?) har jeg lovet at tage et sæt Ellipticor OB højtalere med.
Jeg blev færdig med filtret her weekenden, og lige nu står de ude på arbejdet. Men jeg syntes også, at I allerede skulle se dem nu:



Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2021 at 18:22
Næææ..... den vil jeg glæde mig til. Det er et overraskende simpelt filter - fedt hvis det virker Thumbs Up
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jan 2021 at 08:26
Spændende konstruktion, jeg glæder mig til at høre den! Jeg er spændt på om der kommer noget bas ud af det, med der relativ korte kortslutnings vej, samt lav Q´et bas enhed. Hvor stor serie spole har du til bassen og hvad impedans er bassen?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jan 2021 at 08:44
Har du målinger? Det kunne være spændende at se kantdiffraktionen/baffelsteppet for mellemtonen on-axis.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2021 at 11:22
Filtret, som det ser ud lige nu, er her:


Jeg oplever bestemt ikke at højtaleren mangler bas.

Mht. målinger, så fik jeg ikke gemt nogle. Men jeg skal lige se, om jeg kan organisere noget i lytterummet her ude, når jeg får tid...
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2021 at 09:25
Et 3 vejs filter kan snart ikke blive mere simpelt. Jeg er overrasket over du ikke behøver at dæmpe diskant og mellemtone mere en de små modstande du har i serie med dem.  Der må jo være godt med bas output! Glæder mig til, at høre den! 
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2021 at 21:26
Det ser spændende ud. Jeg spændt på, om de kan spille bas (som Hylle også nævner), Det er altid inspirerende at høre noget anderledes, og det kan altid et eller andet, det du har med. Jeg glæder mig til et lyt Smile.

Jeg har det svært med den Elipticor diskant, den kigger på mig - sådan her:


Men det kan man nok vende sig til (eller ud af) LOL
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2021 at 08:15
Der er så meget i verden, der ser nogenlunde sådan ud, Brian - og noget af det kan man godt vænne sig til Wink
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2021 at 12:24
Super spændende konstruktion! 

Brian: En rigtig højttaler har jo også frontstofWink
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2021 at 12:56
De er virkelig spændende de Ellipticor enheder - ærgerligt de er så dyre at de er lidt udenfor almindelig rækkevidde Cry

Dem ville jeg bestemt gerne give et lyt Thumbs Up
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz