Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Audio Technology - Scan Speak
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Audio Technology - Scan Speak

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Audio Technology - Scan Speak
    Posted: 12 Nov 2020 at 18:56
Som lovet kommer der en lille opstarts tråd på mit vinter hygge projekt, jeg satser på at de er klar til en evt. julefrokost hvis den bliver til noget på et tidspunkt.

Enheder:
Scan Speak Reveltor 99000
Audio Technology 18 H 52

Denne gang bliver det små højttalere og sågar passive.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Nov 2020 at 08:14
Fint lille projekt Thumbs Up - de kan sagtens nå at blive spilleklar til julefrokosten Wink.

Du får da rigeligt korrigeret for delay, gør du ikke? Revelatoren er jo trukket en smule tilbage med waveguiden (som godt nok ikke er super dyb), og dertil kommer de 21 mm. Enhedernes centre sidder jo også vertikalt en anelse længere fra hinanden end i en typiske lille 2-vejs, så det passer sikkert meget godt. Går du efter et bestemt filterdesign, eller tager du det, som det kommer?


Edited by USXX - 13 Nov 2020 at 08:15
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Nov 2020 at 16:57
Det bliver et simpelt første ordens filter med impedancekorrektion. Per haved et forslag jeg starter ud med, så kan jeg se om der skal arbejdes videre der fra når eg forlyttet til dem.

Jeg glæder mig lidt til at få lyd på dem og se hvor langt man når med "keep it simple" 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Nov 2020 at 17:28
Det lyder som en god plan. Med den fysiske delay-korrektion har du alle muligheder for at få et 1. ordens filter til at virke - potentielt kan det blive super godt. Det kræver et par vel trimmede sugekredse (eller tre), men så skulle den også være i hus Wink

Edited by USXX - 13 Nov 2020 at 17:29
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Nov 2020 at 18:22
Jeg smider lidt stemningsbilleder op når jeg går i gang med at bygge. Så kan jeg jo altid have øl på kanden hvis jeg rammer en mur i det passive filter siden hen, men udgangspunktet bør være fornuftigt. 
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2020 at 19:35
Bliver spændende med billeder.

Glæder mig også til at høre dem til julefrokosten Tongue
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2020 at 21:20

Jeg skal nok løbende ligge lidt billeder op. jeg har ikke besluttet mig for finish i nu, input og gode ideer er kærkommende. 

Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Nov 2020 at 10:49
Er der lidt gode indputs på placering af filter komponenter på delefilter? Jeg har kun luft spoler i filteret. 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Nov 2020 at 09:55
Sørg for at vinkle spolerne (deres akser) 90° i forhold til hinanden for at undgå/minimere gensidig kobling - du har tre akser at gøre godt med. Hold afstand mellem spolerne, så de ikke sidder helt op ad hinanden. Du skal særligt holde afstand (forskyde spolerne), hvis de deler akse-retning (det sker, hvis du har mere end tre spoler i filteret). Ved større filtre kan man dele filteret op. 

Edited by USXX - 22 Nov 2020 at 09:55
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2020 at 11:54
Tak for indput, jeg har kun 3 spoler i mit filter, jeg sætter akserne i hver sin retning og sætter dem væk fra hindanden. 

Tak for indput. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz