Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Dogme højttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Dogme højttaler

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dogme højttaler
    Posted: 23 Sep 2020 at 18:11
Originally posted by USXX

Lige nu tegner det jo til at blive engang i februar, så det er forhåbentlig gået den rigtige vej med COVID-19 til den tid. Det tager vi, når tiden nærmer sig - det skal ikke afholde os fra at planlægge.


Thumbs Up
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Sep 2020 at 21:21
...og ibrugtaget: "Far, det er som om, lyden kommer ud af væggen", det må være et godt tegn.

Vi kører lige nu med iPod trådet til forstærkerindgang - det er egentlig ikke så tosset, men lidt old school. Ærgerligt nok har Google droppet Cromecast audio. Er der nogen af jer, der har erfaringer med en vellydende bluetooth audio receiver, der også er til at betale? Dvs. under de 600kr man skal slippe for en af de få Cromecast der er tilbage.



Edited by bknielsen - 27 Sep 2020 at 21:21
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2020 at 08:10
De er blevet flotte - moderne og klassisk på en gang Thumbs Up. Jeg glæder mig til at høre dem.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2020 at 21:16
Tak Ulrik. Jeg tager dem med næste gang vi ses Smile.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Okt 2020 at 21:32
Hej, det ser godt ud!

Mht. Chromecast Audio. Det er meget mærkeligt Google valgte at stoppe for salget. Jeg har købt et par stykker brugte på eBay i år. Husker ikke prisen, men lidt under 300 kr. Der følger typisk ikke strømforsyning med, men iphone-lader virker perfekt. De virker fint via Spotify! Obs på at slå lydindstillinger til fullrange. De har også digital ud, Hvis du har en DAC liggende.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Okt 2020 at 21:39
På bluetoothsiden kan jeg anbefale den her. En smule afrundet i toppen, hvilket ikke er en dårlig ting til hovedtelefoner. Tænker den vil virke fint til anlægget. Har haft en i flere år og batteritiden er fortsat god! Aldrig nogensinde problemer med den falder ud. Men måske lidt bøvl at skulle tænde den hver gang...

https://journeymantoolbox.pt/2018/10/11/fiio-ubtr-bluetooth-receiver-review/
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Okt 2020 at 21:44
Et andet alternativ er en brugt Airport Express. En af generationerne kan opgraderes til AirPlay 2. Den har jeg ikke erfaring med.

En dims med bluetooth er nok det sikre valg, ift at alt lyd så kommer af anlægget (YouTube Spotify osv).
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2020 at 13:25
2. generation airport express kan ofte købes billigt ude pÃ¥ dba og lign, og den har analog + optisk ud, og kan køre airplay 2 :) (og udvide dit netværk/repeater samtidigt:)) 

Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2020 at 13:31
Jeg nørder forresten også med lidt sjovt til julefrokosten.. Ved ikke om den lever op til kravet mht dogmehøjtalere, Men er ved at lægge sidste hånd på lyden

(beklager det MEGET rodede værksted : 

En 15" basenhed til 269,- vejl pris og en SB26STAC i en lille waveguide. De er ikke helt nemme at fÃ¥ til at nÃ¥ hinanden LOL







Edited by Frost - 05 Okt 2020 at 13:37
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2020 at 08:29
Det måler jo flot Rune! Jeg tænker det er aktiv filter/amp du bruger?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz