Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sommerprojekt 2020
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sommerprojekt 2020

 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 13>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sommerprojekt 2020
    Posted: 31 Aug 2020 at 11:31
Fu.. De er store :O 
Haha Ja det ville være problematisk at få dem presset ind i en lille 2 vejs LOL

Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2020 at 11:55
Hej

Er godt nok glad for at jeg lavede delefilterkammeret så stort, for med de store spoler begynder det da ikke at være en balsal mere.
Var ude med dem i går og de får en Jensen 4uf som ellers plejer at være stor til at ligne en bolche ved siden af.

Kunne læse at en 10uF i 600V(største værdi i serien) vejer 2,8kg og er noget større. Ekstremt!

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Sep 2020 at 20:53
Rigtig spændende at følge dit projekt, Hans Thumbs Up

Fedt at se din kompromisløse tilgang til din hobby. Det lyder som om, du er blevet glad og tilfreds med højttaleren. Det er jo det vigtigste.

Jeg håber virkelig, der bliver mulighed for at vi andre kan høre disse højttalere til et træf en gang. Det kunne jeg i hvert fald godt tænke mig. Men de er selvfølgelig ikke sådan lige at tage med under armen. 
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2020 at 11:12
Hej

Det står en lille smule stille med projektet, men snedkeren er ved at skære og fræse ud til enhederne i fronterne. Mon ikke han er færdig i denne uge.
Så skal de limes på og så nærmer vi os. Delefiltret skal også på en 21mm Birkefiner plade da der er rester af pladen fra fronterne.

Men jeg har da fået pimpet fødderne lidt. En lækker bolt og polering. Den til venstre er ikke poleret og med den gamle lidt kedelige bolt. Så nu kan de justeres med fingrene i stedet for med værktøj.



Mvh Hans

Edited by Hansmlauridsen - 22 Sep 2020 at 11:12
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2020 at 13:56
Hej

Nu sker der noget! Snedkeren er færdig med fronterne. Hullet til hornet skærer jeg selv.



Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Sep 2020 at 17:01
Hej

Hvis jeg nogensinde tilbyder jer at hjælpe med at lakere noget siger i NEJ til mig.

For det første har jeg lært at birke spartel bliver gult når det bliver lakeret..irriterende.

For det andet har jeg lært at sætte låget på bøtten når jeg har hældt op. For jeg skubbede den selvfølgelig på fliserne. Heldigvis vandbaseret så jeg kunne spule det væk med vandslangen. Så enten er jeg heldig at det kan spules væk for ellers har jeg lakeret det meste af indkørslen.

For det tredje så SKAL det gøre indendørs da myg og andre små dyr åbenbart elsker lugten af lak...

Hold nu kæ.. noget lort hele vejen igennem i dag.

Men en form for ok lakering bliver det vel nok!?

Mvh Hans






Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Okt 2020 at 11:13
Hej

Så kom jeg lidt videre. Fik savet hul i bageplade så delefilter kan komme ind. Fik spartlet lidt mere så de nu blot skal males. Fronterne skal så limes på og enheder monteres. Alt dette bliver gjort i stuen da de er umulige at flytte uden at skramme dem. Hvilket også gør muligheden for evt. flytning til jule frokost lidt svært er jeg ved at indse.

Så igen igen prøver jeg med sætningen “de er nok klar om et par uger”

Men her et billede ved siden af de små ELAC Bs403 som står midlertidigt i stuen.



Mvh Hans

Edited by Hansmlauridsen - 03 Okt 2020 at 11:15
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Theis K View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 28 Nov 2009
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 30
  Quote Theis K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2020 at 13:02
Flot! 
Jeg kan se du også kender Jon - der er altid en masse spændende ting ude hos ham. LOL
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2020 at 08:10
Hej

Ja, han er en af mine rigtige gode venner og manden bag mine delefiltre. Vi har samme preferencer for tod lyd hvilket gør det så meget nemmere at arbejde sammen.

Så fik jeg limet den ene frontplade på herhjemme i stuen.




Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2020 at 10:58
Hej

Så fik jeg enhederne i den ene jeg har limet front på og rejst den op igen med noget besvær. Som tidligere konkurrence styrkeløfter kan jeg stadig godt tage ved meeen. Tror ideen om julefrokosten er ved at "fade out". De 25kg delefilter og sand til driver/horn kabinettet er endnu ikke tilføjet. det bliver 40-50kg ekstra og så skal der lejes en bil med lift osv.

Min hustru er grof tilfreds med Birke fronterne og hvis bare kabinetterne bliver hvide er det hende længe fint. Er simpelthen godt gift.

Som udgangspunkt størrelsen taget i betragtning er de ikke voldsomme i stuen. Vi havde en vinkel stue før hvor jeg har skåret vinklen fra for at lave børneværelse. Jeg rykkede væggen 50cm ind for at have plads til store højtalere der så ikke behøver at stå 1m ude i lokalet. Et godt valg at bygge om for at få plads til stort hifi!!!

Tror i stedet for at jeg vil invitere dem der nu lyster det, her hjem hvor de skal være velkomne til at tage deres egne konstruktioner med. Så laver jeg er stor portion Chili Con Carne og der vil være kaffe og alt hver der nu kræves for en god dag og aften. Så skal der lyttes god vinyl!!!

Mvh Hans





Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz