Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sommerprojekt 2020
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sommerprojekt 2020

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 13>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sommerprojekt 2020
    Posted: 03 Aug 2020 at 08:12
Hej

Ja, men så skal der makker hjælp på at flytte dem. Hvis det kal lade sig gøre er jeg mere en klar.

I øvrigt Så er det mig en kæmpe gåde at en Alu kondensator og Kobber kondensator lavet på samme måde har en pris difference på op til 1000%?

Er det blot snobberi og et billede på at for få producenter holder prisen kunstig oppe?

Er der nogle der har prøvet de nye Miflex op imod feks en Jensen eller Duelund?
Og hvad er jeres mening generelt om Miflex?

Inden jul har jeg fundet en måde at lave mine egne kobberfolie/papir/voks spoler. Nu går jeg altså i oldschool Duelund mode. De koster jo over 10k for 2 stk Duelund 10uF.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 08:42
Originally posted by Hansmlauridsen

Hej

J

Er der nogle der har prøvet de nye Miflex op imod feks en Jensen eller Duelund?
Og hvad er jeres mening generelt om Miflex?  

Mvh Hans

jeg har brugt miflex Cu/papir/oil i flere højtalere, altid kun som bypass (da jeg ikke har råd til at købe de helt store), og jeg har sammenlignet med de flade Duelund Cu,Mundorf SGO og Alumen fra Jantzen. Miflex vinder i min verden. Den har mere åben top end Duelund, og mindre "shine" end mundorf. De er ekstremt gode især i mellembåndet. jeg har brugt dem som bypass på crosscaps. De er ikke så "kedelige" som Alumen.
Den sidste seriøse højtaler jeg har bygget til mig selv, har jeg dem som bypass på alle kondensatorer, og de gør en ret stor forske,l selv nede i basfiltret. 
Jeg er stor fortaler for Miflex, de lyder rigtig godt, og så er de til at betale. Embarrassed

Mvh Rune


Edited by Frost - 03 Aug 2020 at 08:43
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 08:46
Hej

Skal bruge 2stk 15mH så prisen er halveret i forhold til feks. Duelund. Kun 7000-8000kr imod over 15000kr. Syntes det er røveri ved lys dag.

Jeg er bestemt ikke nærig i forhold til hifi. Meeen alligevel.

Er iøvrigt begyndt at lege med Dirac live. Lidt advanceret, men lærer det nok.

Mvh Hans

Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 09:04
@Frost; bruger du en fast værdi bypass-kondensator alle steder, eller sætter du værdien som fx en procentdel at værdien på den kondensator, du bypass'er?
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 09:11
Originally posted by USXX

@Frost; bruger du en fast værdi bypass-kondensator alle steder, eller sætter du værdien som fx en procentdel at værdien på den kondensator, du bypass'er?

jeg købte "Bare" en bunke 0,1uF og har brugt dem ved alle værdierne. 
Jeg har også før brugt større værdier som 0,68uF og 0,18uF. 
Jeg er med på at man teoretisk nok burde bruge en fast procent af den originale kondensator, men dette virker fint for mig. Selv på en 100uF kondensator i serie med mellemtone, gav en Miflex 0,18uF en RET stor forbedring. Faktisk var det dette forsøg som overbeviste mig i sin tid, om at jeg skulle købe en ordentlig bunke hjem af 0,1uF LOL 
Jeg har købt hos TME. De kører med fornuftige priser, især ved 10stk.

Btw... de bliver forholdsvis store og tunge, bare man nærmer sig 1uF :) 




Edited by Frost - 03 Aug 2020 at 09:14
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 09:17
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 09:45
Tak Smile
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 11:16
Jeg har set hos hificollective Uk at Miflex kobber kondensatorerne er kommet i en 250V udgave, og det er jo rigelig til delefilter, og de er sikkert billigere. Om de så lyder ens, ved jeg ikke, men mon ikke de gør.


Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 12:35
Hej

Wow Dirac er effektivt!! Leger lige nu med det via En NAD M33 over i mine PBN M2!5. Det får godt nok styr på bassen og ro i mellemtone/diskant området.

Utroligt hvad man kan med hifi i dag.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2020 at 13:35
Originally posted by Hansmlauridsen

Hej

Wow Dirac er effektivt!! Leger lige nu med det via En NAD M33 over i mine PBN M2!5. Det får godt nok styr på bassen og ro i mellemtone/diskant området.

Utroligt hvad man kan med hifi i dag.

Mvh Hans

Og du kan få Dirac Live med aktivt filter - så behøver du slet ikke rode med alle de passive suge stumper Big smile
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz