Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sommerprojekt 2020
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sommerprojekt 2020

 Post Reply Post Reply Page  <12345 13>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sommerprojekt 2020
    Posted: 15 Jul 2020 at 19:57
Hej

Så efter lidt ferie er jeg kommet i gang igen.

Forplader er ved at blive lavet og de bliver monteret med enheder fredag. Der er trukket kabel og de er i weekenden monteret færdig og klar til delefilter og det tekniske.



Magnet pynte ringen skal af så enheden bedre kan ånde.





Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jul 2020 at 22:36
Hej

Så fik jeg lavet huller og for boret alle skruehuller. Mangler nu blot at runde hele fronten med overfræseren og kante hullerne på bagsiden så enhederne bedre kan ånde.

Har lagt horn og en enkelt enhed i løst. Alle enheder er trukket et par cm til mod den ene side og bliver selvfølgelig modsat på den anden højtaler.



Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2020 at 09:40
Det er et spændende projekt du har gang i :) 
Det bliver rigtig interessant når i kommer lidt længere Thumbs Up
Bliv endelig ved med at poste billeder :D 

Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2020 at 19:51
Ja det ser rigtig lovende ud Thumbs Up
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2020 at 16:35
Hej

Fronter færdige, og rundet på kanter og indvendig i udskæringer.
Så er der blevet trukket kabler, fyldt uld i. Tættet omkring kabler, Og fronten monteret med 60skruer i hver..
Mangler lige at spartle og slibe alle skrue huller.
Indtil videre er kablerne blot trukket igennem prøvefronten.
De endelige fronter vil blive med undersænkning til enheder og en eller anden klap/dæksel til delefilter rummet i bunden af kabinettet.
De er godt nok blevet store og så tunge at 2stk 100kg mænd puster over at flytte dem.
More to Come.
Så inde for et par dage er de nok oppe og med Signal for at massere enheder.

Kan ikke ligge billeder op lige nu, så prøver lige igen senere.
Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2020 at 16:38
Hej

Så kunne jeg ligge billeder op.










Mvh Hans

Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jul 2020 at 21:33
Hej

Så kommer enhederne i og afkobling monteres.
Da disse blot er prøvefronter er kablerne bare trukket igennem så det er nemt at lave delefilter på gulvet foran højtalerne.
På den endelige front skal enhederne selvfølgelig undersænkes.
Nu skal det først testes om dette projekt overhovedet giver mening før der skal puttes flere kræfter og penge på kabinetterne.






Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jul 2020 at 21:34
Hej

Glemte at nævne vi havde en snak vedrørende de magnet gummi kapper. Og det viser sig faktisk at de er med til at dæmpe enheden!! Så havde de alligevel en funktion og bliver på!

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2020 at 23:18
Spændende med de 9.5" enheder og høre hvad du synes om dem.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2020 at 23:44
Hej

Ja, det er jeg dælme også spændt på. Ellers laver jeg et par massive subwoofere med 18” passiv membran til 4stk Af dem i hver side.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz