Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sommerprojekt 2020
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sommerprojekt 2020

 Post Reply Post Reply Page  <1234 13>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sommerprojekt 2020
    Posted: 22 Jun 2020 at 14:42
Hej

Så kom driverne hjem. Ser fine ud!! og så passer de super på RCF hornet. indvendig er overgangen mellem driver og horn tæt på perfekt. Når man normalt står med en normal 104mm diskant i hånden føltes en det ret voldsomt at står med disse 3,5kgs banditter.

Det skal nok blive godt!

Jeg fik i øvrigt 2sæt andre horn med i handlen hvis der er nogle som mangler. Et sæt Eighteensound XT1464 og et sæt Faital Pro LTH142. Begge med brugsmærker, men kan jo lakers op igen til ingen penge.

Mvh Hans





Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jun 2020 at 20:26
Det her ligner starten på et rigtig fedt projekt Thumbs Up
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jun 2020 at 19:29
Hej

Så var snedkeren færdig med at skære. Bliver spændende om vi forstået tegningen ens!



Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jun 2020 at 06:36
Spændende Big smile
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jun 2020 at 22:06
Hej

Så er første kabinet samlet. Forpladerne laver jeg til sidst når begge kabinetter er færdige.
Snedkeren har skåret perfekt og det er som en jeg at samle. Men der går så også en hel kasse skruer og næsten en hel lim til bare denne enkle kabinet.

De er mildt sagt store. Min hustru ville kunne stå inde i den. De kommer nok op på over 100kg disse spånplade kabinetter når enhederne er i.
Men hun virkede nu ret tilfreds med modellen. Jeps, jeg er heldig gift.








Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2020 at 09:42
Hej

Så kom GLS manden med en lille pakke i dag.
17kg dæmpemateriale fylder godt meget!!
Tror at højtalerne kommer op på den anden side af 125kg og nok 140kg når der fyldes sand i driver kammeret.



Så mangler der kun de 8stk WO24p-4 enheder. I morgen kommer dæmpestof i kasserne og der vil blive trukket kabler.
Så skal fronten fræses og så er de nok klar til weekenden hvor Hr. Delefiltermand kan få startet.

Spændende spændende!!

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2020 at 13:21
Fedt Projekt, Hans! Jeg er spændt på om du har dem med under armen til årets julefrokost. Jeg glæder mig til, at høre dem.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2020 at 15:01
Jeps, meget spændende!
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jul 2020 at 09:27
Hej

Så er vi klar til næste fase.

Hermed over 30kg dæmpemateriale!

Fuger alle samlinger blot for en sikkerhedsskyld.

Først Bitumen, så filt stramt på alle flader. Det virker altså fremragende det filt. Ved bonderøvs testen/råbe som en abe ind i kabinettet er der betydelig forskel på et kammer med og uden filt. OG med 1kg natur uld helt tavs. Kunne være fedt at have ungerne pakket sårn ind!!!!

De 8stk Satori enheder kommer fredag, så regner med at være færdig med dem lørdag til Delefiltermanden.











Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2020 at 21:08
Hej

Så kom der gaver fra Jantzen Audio.





Og omkring 40kg spoler andet steds fra.



Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz