Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sommerprojekt 2020
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sommerprojekt 2020

 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 13>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sommerprojekt 2020
    Posted: 06 Okt 2020 at 11:40
Jeg kommer gerne et smut forbi silkeborg/århus for få et lyt Thumbs Up 
De ser rigtig interessante ud :D 

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2020 at 14:24
Jeg kommer også gerne - godt initiativ Smile
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Okt 2020 at 10:37
Super initiativ med chili & lyt. Jeg medbringer Corona Pils Big smile hvis det kan passe.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Okt 2020 at 11:30
Originally posted by felsby

.....Jeg medbringer Corona Pils Big smile hvis det kan passe.

Det vil være yderst passende.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2020 at 12:52
Jeg vil gerne invitere mig selv med på en lytter, ser spændende ud..... Jeg kunne nok også godt hidbringe en øl eller to.
Fedt projekt
Albert :-)
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2020 at 19:08
er der sat en dato for festlighederne? hvis det kan gå op vil jeg da også meget gerne komme forbi til et lyt og hyggelig meningsveksling 
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Okt 2020 at 17:41
Hej

Så fik jeg malet det ene kabinet i dag og må indrømme at det ser helt hæderligt ud og længe noget man kan holde ud at se på i det daglige. Udskæringerne til de 8stk SB Wo24p-4 er alle lavet 2-3mm for stort således der er plads til læderet når nu engang de er endeligt færdige med filtret/hvis man da nogensinde bliver det. Deraf dejligt at de er længe fine som de står når de er malet som nu.

Filtrene er nok færdigt monteret til at kan komme i kabinetterne i start næste uge så nu er jeg tæt på at have lyd på dem.

Ved et bette dap på det ene ophæng gives der en overraskende dyb og fyldig lyd så tror endeligt at jeg kan få ordentligt bas i stuen. Eneste andet der har kunne klare det er Monitor Audio Gold300(resten af højtaleren lyder dog ret kedeligt) og en JL Audio E110(bedste bas jeg har hørt til dato)

Den gode Hylle var lige en smut forbi for at hente den ene horn/driver for at lave lidt målinger her i weekenden og vil ligge det op på tråden asap.

Vedrørende lytte eftermiddag/aften så er det noget der ligger et par måneder ude i fremtiden da Kirsten ligger herhjemme med en overrevet akillessene og gør det nok i halvanden måned endnu.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Okt 2020 at 17:42
Hej

Glemte billedet.



Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Okt 2020 at 16:27
Her er målinger af HF146 Faital/RCF hornet. Jeg prøvede, at måle med enhed/horn i flere forskellige positioner. Stående på gulvet på magneten, liggende på på gulvet, og stående på en bordkant, hvor den skyder ud over bordkanten, men alle målinger ser meget ens ud.

Rød kurve : on aksis
Gul kurve : ca 30 grader off aksis
Violet kurve : ca 80 grader off aksis.

Her følger impedanse kurver.


Røde kurve er enhed/horn strålende ud i det fri.
Grønne kurve, står enheden oven hornet, som står mod gulvet. Så hornet bliver et lukket kammer.
Gul kurve er med, 6,8ohm parallel hen over terminaler, og enhed/horn stråler ud i det fri.
Violet kurve er med 5 ohm parallel hen over terminaler, og enhed/horn stråler ud i det fri.


Frekvens dykket over 2KHz, har jeg ikke set før på nogen af de målinger på HF146 og diverse horn, på nettet. Og flere horn har noget mere output nedad til. Det viser igen, godt nok kan, man skue mange ting sammen, men driver og horn skal optimalt set laves til at passe sammen. derfor kan der selvfølgelig godt findes andre kombinationer der virker.

Endelig stillede jeg enheden på gulvet og sad og lyttede musik på den, og det lød fint. Påfaldende hvor godt de fleste diskanter lyder uden filter. Det er bare svært, at dele to eller flere enheder perfekt.... uanset om det er passiv eller aktiv filter.



Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2020 at 12:47
rettelse! Driveren er en Faital Pro HF144
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz