Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sommerprojekt 2020
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sommerprojekt 2020

 Post Reply Post Reply Page  <1 111213
Author
Message Reverse Sort Order
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sommerprojekt 2020
    Posted: 18 Jun 2020 at 20:25
Hej

En lille håndskitse af kabinetterne. Det nederste rum er til delefilter.

Mvh Hans



Edited by Hansmlauridsen - 18 Jun 2020 at 20:31
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jun 2020 at 11:15
Hej

Så kom de første dele.

RCF hf99 horn. 1,4” indgang og 90graders spredning både horisontalt og vertikalt. Loader ned til 500Hz, men skal bruges fra omkring de 1000-1200Hz og hele vejen op uden brug af supertweeter. De er af ren alu og føltes klippe stabile!!

Audioquest SLIP/XTRM 14/2 kabel til internt. Rigtigt godt kabel der er nemt at arbejde med og performer fremragende. Intet grund til at gå op i exotiske highend kabler.
Men der skal alligevel bruges 20m for at få nok til at nå til alle 5 enheder og den øverste i 160cms højde.

Drivere burde komme i morgen.



Mvh Hans

Edited by Hansmlauridsen - 18 Jun 2020 at 20:30
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jun 2020 at 08:51
Hej godtfolk

Så er det blevet tid til sommerprojektet 2020!!!

Efter årevis med halve projekter af mange arter og afskygninger vil jeg denne gang gøre det ordentligt med noget jeg gider at have stående og ikke bare et sjovt side projekt. Større budget da de skal erstatte de “købe” højtalere jeg har i stuen.

Tegningerne er afleveret hos snedker til prøvekabinettet i 25mm spånplade, burde være klar inde for et par uger.
Delefiltermand/konstruktør er klar så snart de er samlet til det indledende og så til sidst når jeg er tilfreds finjustering i min egen stue.
Delefilter vil blive lyttet ind, uden målinger da jeg ser og oplever alt for mange DIY projekter drukne i teorier og målinger.
Jeg er ret ligeglad med hvordan det måler hvis det lyder godt. Ellers bliver man aldrig færdig er min erfaring.
Men den gode Hylle får lov at lave målinger til sidst som jeg vil lægge op og så må vi se om hvad mine øre fortrækker!

Enheder og diverse stumper på vej hjem og burde dumpe ind stille og roligt over de næste 2-3uger..

Ikke meget skal siges endnu om konstruktionen, blot at de bliver 180cm høje med et indre volumen på ca.200L og
2,5 vejs lukket konstruktion.

Så snart der begynder at dukke dimser op, vil jeg ligge billeder op og fortælle mere!

Glædelig sommer.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 111213

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz