Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille tovejs med costum Waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille tovejs med costum Waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille tovejs med costum Waveguide
    Posted: 12 Jan 2020 at 13:53
Hey Roky
Det er da en skam at det ikke lykkedes at få den i mål. Må jeg være så fræk om spørge om du vil poste dine overførselsfunktion? Det er især bassen jeg tænker på. Måske vi kan komme med tips som kan få lyden længere mod dit mål. 
Mvh 
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jan 2020 at 15:03
Tag dem helt klart med på lørdag.... jeg skal med glæde se om jeg kan lokke lidt liv ud af dem Thumbs UpBig smile
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jan 2020 at 16:25
Se det er en god ide Tongue
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 832
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jan 2020 at 18:37
Ja, det kan være der kan komme liv i dem med en giga amp. Men de kan kun komme med, hvis jeg kan køre med nogen fra Århus. 

Frost: Ja, det gør jeg gerne. Jeg har mine teoretiske kurver i Rephase som jeg går ud fra. BW24, LR12, LR24 og LR18 (er klar over det er noget mystisk noget, men det kan man fint danne i Rephase). De rammer snorlige. Og jeg kan også få ret god annulering ved modfase. 15-20 dB.
Jeg har også prøvet med forskellige grader af baffelstep. 
 
Men det er muligt at det er bassen der driller mig, når det kommer til stykket. Jeg synes den lyder tyndbenet og hård/kantet i lyden. Det er måske fordi kabinettet ikke er stort nok. Alternativt skal de bare være lukket og ikke med passiv bas. 



Edited by Roky - 12 Jan 2020 at 18:38
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz