Synergy horn |
Post Reply ![]() |
Page <1 6789> |
Author | |
Schlager ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 13 Jan 2018 Location: Slagelse Online Status: Offline Posts: 168 |
![]() ![]() ![]() Posted: 28 Feb 2023 at 11:25 |
Jep, har rodet med det på et tidspunkt, men det er nogle år siden. Men jeg ved at hornresp og akabak simulere ret ens, så jeg bruger hornresp, som er noget lettere at have med at gøre.
|
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
Schlager ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 13 Jan 2018 Location: Slagelse Online Status: Offline Posts: 168 |
![]() ![]() ![]() |
Så blev jeg omsider klar til at lave et lille vagtskifte. De gamle FLH subs, må på pension på ubestemt tid...
![]() Køn er den ikke men den har tjent mig godt ![]() ![]() Nye spændende sager kørt i stilling ![]() Selvom man tager mål og prøver at forestille sig hvordan det kommer til at tage sig ud, så er det først når man rent faktisk sætter det ind i rummet, man får syn for sagen. Foran horn subben kommer et 700 liter mellem bas kabinet, med 4x15". Jo det skal nok komme til at give lidt lyd.
|
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
USXX ![]() Pro medlem ![]() Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 3000 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg fornemmer, at du er ved at goere klar til et sommertraef
![]() |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
Jo, mon ikke det skulle være muligt og der vil være 2 systemer fremover, i hvert fald i et stykke tid. Så i stedet for at tage det gamle Synergy system ud, så har jeg valgt at stille det nye system op i modsatte ende af garagen. Så er det bare at flytte lytte stolen, skifte DSP indstillinger, så er der lyd i den anden ende.
|
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
USXX ![]() Pro medlem ![]() Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 3000 |
![]() ![]() ![]() |
Fedt - jeg glaeder mig allerede
![]() Edited by USXX - 28 Feb 2023 at 13:42 |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
Ser frem til at få nogle jyder på besøg
![]() Jeg fik lavet en måling af det ene færdige tapped horn (DTS-10 kopi). Grøn er i selve munden og rød er ca. 40 cm fra munden. ![]() Det går ikke helt så dybt som Danley's originale, som siges at gå til 10-12 hz in room. Peaket på Danley's ved ca. 56 hz er 5. harmoniske, dvs. grundtonen er ca 11 hz. På mit kopi horn er 5. resonans ca. ved 65 hz, så jeg kan vel regne med 13 hz. ved grundtonen in room. Så mit TH har en anelse mindre horn længde end originalen. ![]() Group delay ![]() Det jeg måler passer nu meget godt med simuleringen, så jeg er tilfreds ![]() |
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
Stille og roligt går det fremad, jeg kan bedst lide at skynde mig langsomt 😊 Quick and dirty prøveopstilling af DTS10 og JBL 5644 kopi. Mangler lidt mere afstivning af kabinet og intern akustik dæmpning. På ydresiden er planen at alle større flader på højtalerne bliver dækket af 4 cm akustik plader.
![]() |
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
Godt i gang med at færdiggøre den ene JBL bas. Kraftig afstivning skal der til, når 4 x 15" i 700 liter kabinet skal tøjles. 4 tykke lægter forbinder hver sideplade til midten, ved den gennemgående diagonal plade. Evt. resonanser i de store flader bliver så yderligere brudt op af påmonteret brædder.
![]() Kabinettet bliver fyldt med dæmpe skum i form af gamle memory foam madrasser, der var blevet smidt ud på arbejdet, de støver ikke ligesom isolering. 5 cm på siderne og 10 cm på bagpladen. Her er genbrug fra A-Z et delmål, så længe det ikke kompromittere lydkvaliteten. ![]() |
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
Rigtige mænd er til store kasser
![]() |
|
Horn må ha' synergy.
|
|
![]() |
|
Enthusiast ![]() Excentrisk ![]() Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Online Status: Offline Posts: 1087 |
![]() ![]() ![]() |
Er det bare mig, eller begynder her at dufte lidt af et sommertræf
![]() Det ser spændende ud. Er det hele opstillingen, du har afbildet? Bas og synergyhorn?
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 6789> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |