Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Synergy horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Synergy horn

 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>
Author
Message
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Synergy horn
    Posted: 28 Feb 2023 at 11:25
Jep, har rodet med det pÃ¥ et tidspunkt, men det er nogle Ã¥r siden. Men jeg ved at hornresp og akabak simulere ret ens, sÃ¥ jeg bruger hornresp, som er noget lettere at have med at gøre. 
Horn må ha' synergy.
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2023 at 11:30
SÃ¥ blev jeg omsider klar til at lave et lille vagtskifte. De gamle FLH subs, mÃ¥ pÃ¥ pension pÃ¥ ubestemt tid... 



Køn er den ikke men den har tjent mig godt Smile


Nye spændende sager kørt i stilling 



Selvom man tager mål og prøver at forestille sig hvordan det kommer til at tage sig ud, så er det først når man rent faktisk sætter det ind i rummet, man får syn for sagen. Foran horn subben kommer et 700 liter mellem bas kabinet, med 4x15". Jo det skal nok komme til at give lidt lyd.
Horn må ha' synergy.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2023 at 12:20
Jeg fornemmer, at du er ved at goere klar til et sommertraef Wink
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2023 at 12:53
Originally posted by USXX

Jeg fornemmer, at du er ved at goere klar til et sommertraef Wink

Jo, mon ikke det skulle være muligt og der vil være 2 systemer fremover, i hvert fald i et stykke tid. SÃ¥ i stedet for at tage det gamle Synergy system ud, sÃ¥ har jeg valgt at stille det nye system op i modsatte ende af garagen. SÃ¥ er det bare at flytte lytte stolen, skifte DSP indstillinger, sÃ¥ er der lyd i den anden ende.
Horn må ha' synergy.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2023 at 13:42
Fedt - jeg glaeder mig allerede Big smile

Edited by USXX - 28 Feb 2023 at 13:42
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2023 at 17:20
Ser frem til at fÃ¥ nogle jyder pÃ¥ besøg LOL

Jeg fik lavet en måling af det ene færdige tapped horn (DTS-10 kopi). Grøn er i selve munden og rød er ca. 40 cm fra munden.



Det går ikke helt så dybt som Danley's originale, som siges at gå til 10-12 hz in room. Peaket på Danley's ved ca. 56 hz er 5. harmoniske, dvs. grundtonen er ca 11 hz. På mit kopi horn er 5. resonans ca. ved 65 hz, så jeg kan vel regne med 13 hz. ved grundtonen in room. Så mit TH har en anelse mindre horn længde end originalen.


Group delay




Det jeg måler passer nu meget godt med simuleringen, så jeg er tilfreds


Horn må ha' synergy.
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mar 2023 at 07:00
Stille og roligt går det fremad, jeg kan bedst lide at skynde mig langsomt 😊 Quick and dirty prøveopstilling af DTS10 og JBL 5644 kopi. Mangler lidt mere afstivning af kabinet og intern akustik dæmpning. På ydresiden er planen at alle større flader på højtalerne bliver dækket af 4 cm akustik plader.


Horn må ha' synergy.
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Apr 2023 at 16:49
Godt i gang med at færdiggøre den ene JBL bas. Kraftig afstivning skal der til, nÃ¥r 4 x 15" i 700 liter kabinet skal tøjles. 4 tykke lægter forbinder hver sideplade til midten, ved den gennemgÃ¥ende diagonal plade. Evt. resonanser i de store flader bliver sÃ¥ yderligere brudt op af pÃ¥monteret brædder.




Kabinettet bliver fyldt med dæmpe skum i form af gamle memory foam madrasser, der var blevet smidt ud pÃ¥ arbejdet, de støver ikke ligesom isolering. 5 cm pÃ¥ siderne og 10 cm pÃ¥ bagpladen. Her er genbrug fra A-Z et delmÃ¥l, sÃ¥ længe det ikke kompromittere lydkvaliteten.


Horn må ha' synergy.
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2023 at 15:04
Rigtige mænd er til store kasser LOL





Horn må ha' synergy.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2023 at 20:37
Er det bare mig, eller begynder her at dufte lidt af et sommertræf Wink

Det ser spændende ud.
Er det hele opstillingen, du har afbildet? Bas og synergyhorn?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz