Synergy horn |
Post Reply ![]() |
Page <1234 9> |
Author | |
Digital_thor ![]() Excentrisk ![]() Joined: 03 Mar 2011 Online Status: Offline Posts: 618 |
![]() ![]() ![]() Posted: 29 Sep 2019 at 10:17 |
Bare husk at bruge en kvalitets DSP til at rette rummet ud med ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Schlager ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 13 Jan 2018 Location: Slagelse Online Status: Offline Posts: 168 |
![]() ![]() ![]() |
A fool and his money are soon parted. Har ofte en fornemmelse at det særligt passer i audio verdenen
![]() |
|
![]() |
|
DannerD3H ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 25 Sep 2018 Online Status: Offline Posts: 118 |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Schlager ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 13 Jan 2018 Location: Slagelse Online Status: Offline Posts: 168 |
![]() ![]() ![]() |
Så fik jeg endelig stereo på mine Synergy horn. Det har taget lidt tid at få dem til at "opføre" sig som tiltænkt. For at få dem til at spille i fase sammen, skal der et 3. ordens højpas filter på kompressionsdiskanten og et 1. ordens lavpas på mellemtonen. Sammen med den akustiske afrulning giver det 4. ordens på begge sider, smart. Mellemtonen sidder fysisk længere ude i hornet mod munden, men pga af dens fasedrej "ses" den af systemet som værende 5-10 cm bag diskanten. Det tog en del målinger af både amplitude og fase at knække den nød Men de har bestemt været arbejdet værd, de spiller forrygende. Edited by Schlager - 03 Okt 2019 at 20:32 |
|
![]() |
|
USXX ![]() Pro medlem ![]() Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 3000 |
![]() ![]() ![]() |
Fedt! Nu er det også blevet helt pænt at se på
![]() |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
Tak, synes nu de gamle papir horn havde noget særligt retro over sig, en slags art deco ![]() |
|
![]() |
|
Hylle ![]() Pro medlem ![]() Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 631 |
![]() ![]() ![]() |
Hvad bruger du som delefilter og til, at måle med Schlager? Jeg synes nu også de gamle papir horn er fede!
|
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
Minidsp, REW og HOLM. Ja de gamle papir horn var fede, både at se på og lytte til, men de måtte vige pladsen for den bedre lyd Synergy hornene leverer
![]() |
|
![]() |
|
Hylle ![]() Pro medlem ![]() Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Online Status: Offline Posts: 631 |
![]() ![]() ![]() |
Hvilken BMS driver bruger du? Og hvor langt op kan mellemtonen enhederne bruges?
|
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
BMS 4540ND og mellemtonen kan gå til ca. 1150 hz. De næste horn jeg printer bliver modiffet lidt. Jeg flytter mellemtonen lidt længere ned mod BMS'en og mellemtonekammeret bliver tunet bedre, det skulle give et par 100 hz extra. Jeg har lavet forvrængnings målinger på BMS'en ved høje lydtryk og der har ikke været fare signaler endnu. Optimalt skulle man nok bruge BMS 4550 da den kan gå lidt længere ned.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 9> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |