Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Synergy horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Synergy horn

 Post Reply Post Reply Page  <1234 9>
Author
Message
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Synergy horn
    Posted: 29 Sep 2019 at 10:17
Bare husk at bruge en kvalitets DSP til at rette rummet ud med WinkLOL

Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2019 at 21:22
Originally posted by Digital_thor

Bare husk at bruge en kvalitets DSP til at rette rummet ud med WinkLOL


A fool and his money are soon parted. Har ofte en fornemmelse at det særligt passer i audio verdenen LOL
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2019 at 07:04
Originally posted by Schlager


A fool and his money are soon parted. Har ofte en fornemmelse at det særligt passer i audio verdenen LOL


LOLLOL
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Okt 2019 at 20:31

Så fik jeg endelig stereo på mine Synergy horn. Det har taget lidt tid at få dem til at "opføre" sig som tiltænkt. For at få dem til at spille i fase sammen, skal der et 3. ordens højpas filter på kompressionsdiskanten og et 1. ordens lavpas på mellemtonen. Sammen med den akustiske afrulning giver det 4. ordens på begge sider, smart.

Mellemtonen sidder fysisk længere ude i hornet mod munden, men pga af dens fasedrej "ses" den af systemet som værende 5-10 cm bag diskanten. Det tog en del målinger af både amplitude og fase at knække den nød Smile😊  

Men de har bestemt været arbejdet værd, de spiller forrygende.





Edited by Schlager - 03 Okt 2019 at 20:32
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2019 at 08:03
Fedt! Nu er det også blevet helt pænt at se på Wink. Jeg glæder mig til at høre dem en dag.
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2019 at 09:15
Originally posted by USXX

Fedt! Nu er det også blevet helt pænt at se på Wink. Jeg glæder mig til at høre dem en dag.

Tak, synes nu de gamle papir horn havde noget særligt retro over sig, en slags art decoSmile

Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2019 at 15:47
Hvad bruger du som delefilter og til, at måle med Schlager? Jeg synes nu også de gamle papir horn er fede!
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2019 at 16:12
Originally posted by Hylle

Hvad bruger du som delefilter og til, at måle med Schlager? Jeg synes nu også de gamle papir horn er fede!

Minidsp, REW og HOLM. Ja de gamle papir horn var fede, både at se på og lytte til, men de måtte vige pladsen for den bedre lyd Synergy hornene leverer Smile
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Okt 2019 at 08:07
Hvilken BMS driver bruger du? Og hvor langt op kan mellemtonen enhederne bruges?
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Okt 2019 at 10:18
Originally posted by Hylle

Hvilken BMS driver bruger du? Og hvor langt op kan mellemtonen enhederne bruges?

BMS 4540ND og mellemtonen kan gå til ca. 1150 hz. De næste horn jeg printer bliver modiffet lidt. Jeg flytter mellemtonen lidt længere ned mod BMS'en og mellemtonekammeret bliver tunet bedre, det skulle give et par 100 hz extra.

Jeg har lavet  forvrængnings målinger på BMS'en ved høje lydtryk og der har ikke været fare signaler endnu. Optimalt skulle man nok bruge BMS 4550 da den kan gå lidt længere ned.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz