Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2019
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2019

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 10>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2019
    Posted: 21 Okt 2019 at 08:57
Reglerne er vel grundlæggende, at man bruger forhåndenværende søm. Jeg synes jo, at der som minimum skal være tale om et genbrugskabinet, hvor man selvfølgelig har lov til at tilpasse baflen eller lave en ny (gerne af plade man har gemt). Dertil kommer så, at man bruger/genbruger enheder, man allerede har liggende - dvs. de må helst ikke være købt til formålet, men her kan man vel gå lidt på kompromis, hvis det er det, der skal til, for at man kan genbruge et kabinet i stedet for bare at smide det ud. Er man nødt til at købe enheder til sin dogmehøjttaler, bør man i udgangspunktet gå efter brugte enheder (hvad man nu kan finde). Delefilteret er selvfølgelig nødt til at være dedikeret, da højttalerne trods alt gerne skal synge.

Edited by USXX - 21 Okt 2019 at 08:59
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2019 at 09:55
Så er det tæt ved at mine nye 2-vejs højttalere kan gå under kategorien. Enhederne er brugte og kabinettet var jeg lige ved at skille mig af med. WG og slavebas er dog ny. 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2019 at 10:16
Dem vil vi sandelig også meget gerne høre Smile
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2019 at 10:59
Originally posted by USXX

Originally posted by Digital_thor

Jeg har forsøgt at lave en Doodle - så vi kan se hvor mange osv. giver det mening?
https://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw

Fint, men kan vi ikke være enige om, at det trods alt er julefrokost 2019 (det andet er noget rod, Thorbjørn - min semi-autistiske hjerne holder ikke til det).


Haha LOL Det er rettet nu Wink

Vi har det samme til rådighed som sidst. Min bror og hans kone er med stor sandsynlighed ovre i annekset, som jeg før nævnte måske kunne være en ekstra plads.

Og jeg regner også med at vi laver en omgang riddergryde eller lignende som sidst - eller?
Standard fornødenheder, som f.eks kaffe, the, mælk osv, ligger jo lige til højrebenet. Men jeg tænker også lidt at vi som sidst, ser nogen der tager snaps og lidt andre sjove drikkevare med?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2019 at 11:08
I laver bare det mad, I har lyst til. Jeg er jo for længst holdt op med at spise firbenede, men det skal menuen IKKE indrettes efter. Hvad tænker du af tilbehør? Jeg kommer gerne i god tid og steger et par medbragte andebryster. Jeg tager gerne en flaske god snaps med Smile
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2019 at 11:31
I alle tilfælde vil jeg som tidligere reklamere for mad&drikke først, så promillen kan falde under den efterfølgende lytning og snak m. kaffe
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2019 at 17:07
@Ulrik: Så lever de 100% op til ovenstående "Dogme Højtalermanifest". Det er kun overskuds-/genbrugsstumper 
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2019 at 19:41
Så fik jeg også skrevet mig på listen. Det var ikke så svært at udvælge datoer i år Smile

Jeg har også en lille 2-vejs, som måske kan "snydes" ind i dogme-kategorien.

Jeg har købt mig til et brugt, nedlagt DIY projekt. 2-vejs i refleks-kabinet - uden porte og uden filter.
Portene måtte jeg købe fra nye - men der var begrænset udvalg, da de skulle passe i de eksisterende huller. De blev derfor købt for korte - men er blevet forlænget med karton og gaffatape Smile

Filtrene blev en blanding af overskudslager fra min gamle konstruktion og lidt nye stumper.

Jeg er sikker på, at især Bo Albrechtsen vil se det som formildende omstændigheder, at der sidder enheder fra SB Acoustics i kabinetterne Wink


Edited by Enthusiast - 21 Okt 2019 at 21:04
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2019 at 07:40
Originally posted by USXX

Dem vil vi sandelig også meget gerne høre Smile


Jeg vil i hvert gøre et ihærdigt forsøg på at gøre dem
Klar slutfinish kan altid vente.
Back to Top
MST View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 29 Okt 2018
Online Status: Offline
Posts: 15
  Quote MST Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Nov 2019 at 18:45
Damn! Kan nok ikke den weekend, skal til messe i Californien.
/Mark
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz