Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Valg af diskant til Satori enhed?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Valg af diskant til Satori enhed?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Valg af diskant til Satori enhed?
    Posted: 20 Aug 2019 at 20:11
Hej venner

Nu har jeg langt om længe fået liv i mine gamle Hypex AS-2.100 plate amps, og vil i gang med et aktivt sæt 2-vejs standerhøjttalere.

Bas/mellemtonen bliver SB-Acoustics Satori MW16P-8.

Har følgende diskanter liggende, og søger jeres bud på en god partner til ovenstående Satori enhed?

Diskanter:

Peerless/Vifa DX25TG06-04
Scanspeak D2608/913000 8ohm
Seas DXT

Er der nogle af disse, som kunne gå godt sammen med?

Mvh
René
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Aug 2019 at 19:51
Jeg kan kun forholde mig til Scanspeak D2608/913000 diskanten, da det er den eneste af de tre, jeg har prøvet. 

Det er i mine ører en super god diskant. Jeg bruger den selv pt (dog i den gamle Peerless HDS version - som er identisk med Scanspeak enheden). Den går du ikke galt i byen med. Jeg kan ikke se, hvorfor den ikke skulle gå godt med den nævnte Satori enhed.


Edited by Enthusiast - 21 Aug 2019 at 19:52
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Aug 2019 at 19:55
Tak for tilbagemelding Enthusiast.

Kan jo altid prøve mig frem med alle 3 og ørerne, men nu har jeg da noget at starte ud på! :)
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Aug 2019 at 17:27
Har du de 3 liggende?
Ellers kan jeg varmt anbefale SATORI TW29RN :D

Jeg bruger den med MW19 og ved Rocky bruger den med MW16 og synes sgu det lyder ret godt :D
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Aug 2019 at 10:16
Jeg kender bedst din Peerless og Scan Speak diskant, de er gode begge to. Peerless´en er lettest, at arbejde med, lidt mere tilgivende med filter. men DX25 er usædvanlig god til, at gengive de små ting som ruminformation, den er meget transparent i lyden, men den måler sjældent særlig pænt. Derfor tror jeg den er, meget overset, og så er den nok for billig... Proac bruger den i nogen af deres aller dyrest højttalere....
Ellers synes jeg også SB diskanterne er rigtig gode, også de billigste, prøv deres 19mm med ferrit magnet og bliv overrasket!
Min erfaring er, at man kan få det meste til at lyde rigtig godt, det handler om, at tilpasse og finde de rigtige kompromisser i sin konstruktion. Altså bruge enheden til det den kan, og er bedst til. 

Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2019 at 18:20
Tak for tips venner

Jeg forsøger at få Scanspeak'en til at spille godt sammen med Satori enheden i første omgang.
Ellers har jeg SB-Acoustic diskanter i tankerne :) 

Mvh

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz