Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Aktiv sub i lukket kabinet med rigelig power
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Aktiv sub i lukket kabinet med rigelig power

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aktiv sub i lukket kabinet med rigelig power
    Posted: 22 Sep 2019 at 20:30
Nu skal jeg bare lige have limet et par stykker pyramideskum ind i kabinettet, så er det helt klart til montering af forstærker og enhed.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Sep 2019 at 20:21
Så fik jeg monteret skum på pladen bag enheden samt 2 af de 4 flader mellem enhed og bagplade.



Skummet blev bare klipset på med en klipse-pistol. Det var meget nemmere, og holder formentlig bedre, end lim.

Flader med skum.


Flader uden skum.


Så er alt klar til montering af enhed og forstærker.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2019 at 19:25
Så blev subwooferen helt færdig.





Nu skal jeg blot have lavet en nærfeltmåling på den, så jeg kan få lagt et EQ punkt ind, så sub'en opfører sig nogenlunde lineært under lav-pas delefrekvensen.

Indtil videre har jeg sat den i et hjørne ved siden af sofaen (1.5 meter fra lytteposition - 4-6 meter fra fronthøjttalerne).
Det virker ikke til at være en optimal placering af subwooferen. Jeg har i hvert fald store kvaler med at få den integreret med fronthøjttalerne (et sæt små 2-vejs højttalere med 5" bas).
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz