Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: DUT - magnetsimulering - Nu med data
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DUT - magnetsimulering - Nu med data

 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DUT - magnetsimulering - Nu med data
    Posted: 07 Dec 2009 at 13:46
Det havde været cool, hvis jeg havde husket at tilføje linket...
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2009 at 14:21
Hey,

Arg.. Lidt tynd. De fleste motorer med T-Yoke eller hvad det hedder (som PL f.eks. har hvor TC ikke har) vil give det samme. Det syntes jeg er en bedre måde at gøre det på, end den de har valgt. 

Har du fået designet noget med samme gabhøjde ?

Jeg er næsten sikker på at mit ikke har samme areal hele vejen rundt. Har en mistanke om at cirkelfunktionen ikke du rundt i en donut. 

Nogen der har tjekket mit excel ark for fejl?

Tror jeg prøver og lave et med et mindre gab. 15mm gab er jo lidt vildt. Hvis samme radius med mindre gab giver mindre flux under gabet, vil det jo være super.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2009 at 13:44
Hey,

Takket være bknielsen har vi fundet ud af at arealet slet ikke er det samme, rundt i mit system.
To cirkler er ikke nok. Så jeg vil prøve og se om jeg kan finde ud af hvordan man regner arealet ud på de skrå steder. De nemme er jo de vandrette og lodrette (De passede ikke sammen).

Nogen der ved hvordan man før det? Der må være en måde man kan regne resten ud, hvis man har de to vandrette ringe.

Det må være noget med beregning af arealet af en keglestub : http://da.wikipedia.org/wiki/Keglestub




Edited by syncroniq - 10 Dec 2009 at 13:49
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2009 at 13:48
Hvis du prøver at tegne og beskrive præcist hvad det er du vil finde, så skal jeg nok prøve at kigge på det. 

Edited by kappen - 10 Dec 2009 at 13:48
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2009 at 18:28
Hey,
 
Fik de vandrette og lodrette, samt 45grader punkterne i donut'n til at have samme areal (men stadig forkert form). Og nu har jeg ca et |B| på 1 i 95% af alt jernet. Jeg er sikker på at når vi får det helt på plads, vil det være 1 for alt jernet.
 
Jeg er desværre i byen, men det kan være Kappen (hvis han får tid) vil vise min sidste simulering. Jeg er ret sikker på at vi er på rette spor. Gabet er dog blevet noget mindre. Før var det 15mm, nu er det vidst et sted imellem 11 og 12mm.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2009 at 09:08
Hey,

Her lige min "tilnærmet" form.
Den er stadig ikke korrekt, men lidt tættere på.


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2009 at 10:26
Må nok sige at jeg har opgivet det.

Det er enkelt nok at optimere dimensionerne et enkelt sted, men samtlige steder på en gang, er ikke sådan lige til.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2009 at 11:41
Hey,

Har en arbejds kollega der er matematiker. Han mener heller ikke snittet skal være en ret linie men en bue (fra en cirkel) der står ret på hver af de store cirkler. 

På mandag har han noget til mig siger han, som vi skal teste af. Han nævnte en maaaaase mærkelige ord jeg ikke kan huske. Men noget med en grund linie, en halvcirkel, en cirkel, tangent osv. 


Edited by syncroniq - 11 Dec 2009 at 12:08
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2009 at 11:55
Her er hans skitse
Nogen der kan gennemskue den?


Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2009 at 12:57
Hey,

Fik lidt respons fra vores matematiker. Det KAN ikke lade sig gøre med to cirkler. Så han vil lave et excel ark hvor jeg får vikler og længder så jeg kan tegne den selv ud fra nogle input. Han mener den bliver æggeformet, den yderste "cirkel" som man så bestemt ikke må kalde en cirkel mere. 

Uh det bliver spændende Tongue
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz