Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: DUT - magnetsimulering - Nu med data
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DUT - magnetsimulering - Nu med data

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DUT - magnetsimulering - Nu med data
    Posted: 24 Nov 2009 at 16:58
Så har jeg fået installeret MagNet.
Og jeg har prøvet at rette skalaen for B-feltet i jeres simulering.
 
 
Skalaen rettes i Properties for "Shaded Plot" under fanebladet "View"
 
 
Mætningen ser ikke helt tosset ud. Den kunne dog forbedres, ved at lægge lidt materiale på inde i hulrummet i magnetsystemet.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2009 at 22:16
Hey,

Arg er lige kommet fra badminton, og derefter gjort badeværelse rent fra top til tå... pænt smadret.

Mængden af jern justeres ved at flytte center udgraveringen (?!?). Vi skal have lavet en formel, der giver os præcis det offset der gør at der er det samme areal alle steder, hele vejen rundt.

Nogen der er klar på den opgave? Tongue
Jeg kan ikke... Cry
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2009 at 14:06
Hey,

Fik åbnet Excel, og fik gang i arealberegninger :)


Lidt svær at forstå, men spørg hvis det er.
Arealet passer slet ikke på vores "prøve". Så når jeg kommer hjem idag, vil jeg lige prøve og lave en hvor arealet er det samme i både den store og lille flade (indre og ydre, hvor ydre er den magnetten sidder på). Så må vi se hvordan det ser ud.

Jeg har gjort polventileringen større i det excelark eksempel. Og til dem uden excel er her lige et skærmdump.


Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2009 at 14:19
Hey,

Som det kan se på skærmdumpet er arealerne på de to cirkelflader ca 24,8. 
Jeg har ud fra dårlige billeder prøve og regne det ud for den donut jeg har simuleret her i tråden, og fik følgende

Areal Ydre : 44,48
Areal Indre : 17,31

Så jeg glæder mig til at se effekten af, at de har samme areal, som var hele kernen i min ide.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2009 at 14:40
Hey,

Tror jeg prøver denne her når jeg kommer hjem



Fuldstændig samme areal. Uh jeg glæder mig LOL
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2009 at 21:36
Og nu du er igang, så kan du også lige flytte magnet ind, så den bliver mindre end spolens diameter. Det vil gøre den billigere uden du mister styrke. Giver det mening?
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2009 at 22:07
Jeg tror jeg ved, hvad du mener. Men magnet volumen skal vel bibeholdes for at beholde styrke, så magneten bliver tykkere - ikke sandt? (Det er nogle år siden, jeg sidst har regnet på voice coils, så med forbehold for, at jeg ikke husker rigtigt Disapprove)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2009 at 23:03
Nej, tykkelsen skal være den samme.
Princippet i Syncroniq's magnet system er netop, at tværsnittet er det samme hele vejen rundt.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Nov 2009 at 08:57
Hey,

bknielsen > Det er vel også arealet af magnetten der er vigtigst eller hvad? Altså på den flade der tilstøder jernet.
Prøver lige og flytte magnetten ind, og så fedter lidt med det, når jeg kommer hjem. Havde en lidt hård dag igår. 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Nov 2009 at 09:00
Hey,

Jeg tror faktisk også jeg vil prøve og seriekoble to magnetter. Så jeg har en både inden for, og uden for svingspolen. Da arealerne er lige store, tror jeg faktisk det vil gå godt, og mætte jernet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz