Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3 Vejs VIFA DIY
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3 Vejs VIFA DIY

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3 Vejs VIFA DIY
    Posted: 30 Jul 2009 at 15:21
Hey,

Hva så, har du kontrolmålt dem?
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2009 at 23:20
Hej Alle
Jeg beklager jeg ikke har postet mere her i tråden, men tiden har desværre ikke været til det.
Jeg har fået samlet filtret, lyttet, målt og til sidst leget lidt med et par modstande, da diskanten spillede lidt højere end jeg havde forventet og simuleret mig til.
Jeg har ikke pt en måling af den færdige højtaler, men den måler ret lineært, næsten som simuleret, dog har jeg et dyk som ses når jeg måler uden gatning ved ca 400hz.
Jeg har selvfølgelig planer om at få postet nogle målinger her i tråden.
Jeg kan også sige at de spiller over ALT forventning. Men må lige få Henrik ned og lave en kontrollytning LOL
 
Her til sidst et stemningsbillede af højtalerne i min stue taget fra sweetspot.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2009 at 23:22
Jeg har i dag forsøgt at lege lidt med et par spots bag højtalerne, og synes egentligt at resultatet er blevet ok. Det skal dog siges at det ser bedre ud i virkeligheden, da mit canon ikke synes det er sjovt at tage billeder i et så mørkt rum.. 
God aften..
 
Mvh
Rune 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2009 at 07:13
Det ser rigtig godt ud frost, elsker delefilter rodet på gulvet, sådan skal det være hos en rigtig selvbygger.
Spottene ser rigtig godt ud, så må du bare have et stativ og lege lidt med lukketiden på dit canon.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2009 at 23:08
@ Frost: Hvor har du skaffet wave guiden til XT25erne?
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2009 at 21:54
Hey..
Det er en waveguide fra monacor mener den hedder noget med wg-300. Enhedens membran passer præcis i waveguidens munding, men monteringsskruerne på xt25´s frontplade passer ikke umiddelbart, så jeg har limet dem sammen med sekundlim. jeg har derefter dæmpet alle hulrum i waveguiden med opvarmet blygummi for at gøre den så massiv som muligt.
Jeg mener Henrik har et par målinger af frekvensgang og forvrængning som jeg vist aldrig har fået med hjem. Det kan være han får tid til at poste dem her i tråden.
 
Mvh
Rune


Edited by Frost - 14 Aug 2009 at 22:00
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2009 at 22:02
OK tak. Jeg var i tvivl om der fantes en speciel til XT25. WG300 er ret tilgængelig. Det vigtigste er jo at membran og munding passer sammen Smile.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Aug 2009 at 08:36
Hey,

Fandt frekvenskurven på enheden. Kunne ikke lige finde andet.


Og her et hurtig filter til den rå diskant, så simpelt kan puklen lægges ned.

Back to Top
Meier View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Aug 2009
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote Meier Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Aug 2009 at 21:29
Pæn højttaler Clap
Hvis de spiller bare halvt så godt som den ser ud, så kan du godt være stolt Thumbs Up
Det ligner en der godt kan få flyttet lidt luft - og det er jo altid et kvalitets tegnLOL
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2010 at 19:50
Hey,

Har lige været hjemme ved Frost og høre hans højttalere. 
Hold da fast de kan starte og stoppe. Super attack og fede transienter.
De havde en flot følsomhed (væsentlig højere end mine seas reol ht) og spillede bare super flot.

Lukke man øjnene kunne du bilde mig ind der sad 12M, R29 osv i uden problemer. Det er ikke til at høre at enhed er ur gamle Vifa enheder (især K10MD mellemtonerne). 

Super flot.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz