Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"

 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>
Author
Message
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"
    Posted: 15 Okt 2018 at 06:36
Så blev byggeriet skudt igang!



Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2018 at 13:37
Det ser super lovende ud, COOL design og fedt project. De Hypes amps skal vi nok komme til at se meget til........
Albert :-)
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2018 at 19:19
Tak tak!
Er spændt på resultatet..

Det tror jeg helt sikkert også vi kommer til. Vil dog råde andre som overvejer at bruge dem til at vente til næste revision udkommer. Der skulle de have fikset det "pop" de laver når der slukkes for strømmen.
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Okt 2018 at 17:10
Hvordan ville i dæmpe sådan et kabinet?
Ved godt det må komme an på lidt trial and error, men skal jo starte et sted.

Billedet herunder viser hvad jeg umiddelbart forestillede mig. Grønne outline er Sub-kabinet. Blå outline er mid-kabinet. Orange streger er filt. Hvide streger er acoustilux/polyyester.

Udover hvad man kan se på billedet tænkte jeg også at beklæde siderne i mid-kabinettet med filt.

Sub kabinettet er der jeg er mest i tvivl. Jeg tænker det skal spille fra 80-150 Hz og ned. Vil jeg overhovedet have nogen effekt af filt, æggebaggeskum, polyester eller lign i top og bund som vist eller?
Kabinettets er 67 cm på den længste led (fra spids til front hjørne). dvs. stående bølger ikke er et problem før over 253 hz (400 hz hvis jeg tager længste afstand -40 cm - mellem parallelle sider). Eller?
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2018 at 14:28
Det går fremad, langsomt men sikkert.
Jeg er gået all-in på at lave én højttaler færdig hurtigst muligt. Jeg er så spændt på hvordan de spiller!


Det her er limet sammen indtil nu:

Et hurtigt oplæg af alle dele som er skåret ud:



Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2018 at 21:14
Nydeligt arbejde Thumbs Up
Det ser ud til at blive en solid (resonansdød) konstruktion.

Jeg er helt enig med dig i, at det bare handler om at blive hurtigt færdig. Jeg vil nemlig gerne høre denne højttaler til julefrokosten Wink
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2018 at 22:22
Mange tak!
Gør mit bedste :)

Haha, gør hvad jeg kan, men er bange for det er urealistisk.. Til januar kunne jeg helt sikkert nå det, men tror det bliver stramt til den 8/12..  :/
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2018 at 15:56
Tæske fedt projekt det der
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Okt 2018 at 07:12
Originally posted by DannerD3H

Tak tak!
Er spændt på resultatet..

Det tror jeg helt sikkert også vi kommer til. Vil dog råde andre som overvejer at bruge dem til at vente til næste revision udkommer. Der skulle de have fikset det "pop" de laver når der slukkes for strømmen.

Er der nogen der ved hvornår en eventuel ny udgave kommer på gaden? Super lækkert projekt 👍👍👍
Venligst Michael
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Okt 2018 at 07:43
Citat fra deres kundesupport:

"At least some months. The issue is that the amplifier is not immediately disabled when the power is disconnected. There is no simple fix I’m afraid, hence the redesign" 


Edited by DannerD3H - 24 Okt 2018 at 07:44
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz