Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"

Post Reply Post Reply Page  <1 789
Author
Selvbygger
Selvbygger

Online Status: Offline
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"
    Posted: 04 Jun 2019 at 07:25
Selv tak Henrik :D

Ja jeg er efterhånden også blevet overbevist om Harsch!

Ja det blev sgu meget godt med den wg, spændt på at høre dem i stereo når du får dine i - forventer en demo! :D 

Jeg er også DYYYYBT forelsket i de basser!  :D :D 

Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2019 at 13:55
Halløjsa igen,
Nu er kabinet nr 2 efterhånden godt på vej. Derfor er jeg begyndt at tænke meget over finish. Jeg er efterhånden blevet ret forelsket i kontrasten mellem den lyse birkefiner og de sorte enheder. 
Finish har dog aldrig været min stærke side.. Derfor hælder jeg mest til at give dem et par gange med noget olie og Slibe med noget fint sandpapir ind imellem og så slutte af med lidt bivoks for at få liiidt mere glans og spil i. Men med olie frygter jeg bare at den flotte lyse Birk bliver sådan halv nikotin gul i det.. Har i erfaring med en behandling af birkefiner som beskytter det lidt og fremhæver strukturen men bevare farven så meget som muligt?
Jeg har læst alle trådene om kabinet finish her på forumet, men blev ikke meget klogere af det.. 
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jun 2019 at 08:57
Jeg har lidt erfaring med birkefineer, jeg har prøvet og oliere det med almindelig bordplade olie, og du har ret, det gør fineeren mere mørk med et gulligt skær. Jeg ved der findes hvid pigmenteret olie og lakker, som bevare det mere hvidlige birkefineer udseende. Jeg kender dog ingen bestemet produkter, men dem vil jeg prøve og finde frem til fremadrettet når jeg bruger birke fineer.

Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jun 2019 at 11:28
Hej Hylle,

Ja det er det gullige skær jeg gerne vil undgå. Netop derfor har jeg også kigget på denne olie:
Som du siger en hvidpigmenteret olie..
Der er jeg så bange for at få den kedelige grå farve mange ludbehandlede trægulve får.. Men uanset hvad tror jeg at jeg prøver den af på et teststykke!

Nogen der har erfaring med den?

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 789

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz