Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 10>
Author
Message
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille aktiv 3-Vejs gulvhøjttaler med et "Kick"
    Posted: 09 Nov 2018 at 09:49
Endnu en gang tak! denne gang ser det ud til jeg kan handle der og de skal have 300 for alt hvad jeg skal bruge til begge højttalere plus lidt ekstra. SÅ det er bare lækkert! Tak :D
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Nov 2018 at 09:56
Så blev alle 6 lag sgu limet på!




Når først man lige havde rytmen så gik det fint, også uden varme osv.


Den er sgu ved at blive tung xD Og nu voksede den pludseligt også lidt i forhold til de gamle :P




Er selv godt tilfreds og glæder mig(Læs: Frygter inderligt) til at gennemhulle det i morgen ;)
Desværre kom mine subs ikke i denne uge, men så kan jeg da lege lidt med diskant og mellemtone.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Nov 2018 at 14:33
Det ser rigtigt godt ud det der
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Nov 2018 at 18:26
SÃ¥ blev siderne trimmet helt ned



Og det jeg frygtede mest - at skære huller til subwooferne!

Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Nov 2018 at 20:45
Det ser virkeligt flot ud - og flot udskæring i de buet sider... hvordan gjorde du?
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Nov 2018 at 13:42
Der var lidt planlægning involveret. Du kan se på billedet af mit skelet at der er en flad firkant på de buede sider der hvor subbern bliver skåret ud. Uden den ved jeg ikke hvordan jeg skulle have gjort.

Men jeg startede med at trimme alle kanterne ned. Så målte jeg op for at finde centrum af bas hullet. Med det markeret så tegnede jeg 3 cirkler. Den største var yderdiamter på enheden for at sikdre den sad hvor den skulle. Den anden er gennemgangshullet til enheden. Den inderste er det jeg fjerne med frihånd.

Så justerede jeg dybden på fræseren til lige akkurart at gå i gennem mine bukkede sider. Det i kan se er lagene fra den flade del. Der er ikke noget lim på den:


Så graver jeg hele den inderste cirkel ud - masser af spåner xD. Så kan man se firkanten igen. Der var lidt limrester der skulle fjernes med mejsel, men det gik nemt.


Så blev der skruet en lille afstandsklods på. På den markerede jeg også centrum ud fra det kryds jeg lavede uden på højttaleren:


Så blev der skruet en skive oven på den - centreret med en stift.


SÃ¥ brugte jeg et klassisk cirkelstyr til resten:



Først undersænkningen.



Og så hele vejen igennem.



Og voila!:



Om det var den nemmeste måde at gøre det på ved jeg ikke, men det var hvad jeg lige kunne overskue xD


Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2018 at 09:58
SÃ¥ kom basserne sgu lige her til morges!
De ser MEGA nayz ud og vild lækkert lavet!! :D

Og de passer PERFEKT!



Og de er super TINY!




I går fik jeg også lavet hul til forstærker og ventil:


:D



Slow but steady :D


Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2018 at 14:10
Er det XT60 stik, du vil imellem forstærker og enheder?
Back to Top
DannerD3H View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 25 Sep 2018
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2018 at 14:47
Ja, det er det.
Det kan godt være det ikke er helt så godt som ledning fra A til B, men det er nogle rigtig fine stik med god forbindelse. Jeg har brugt dem en del her til test og jeg kan sgu ikke høre forskellen/noget negativt.

Og det er bare SÃ…Ã…Ã… NEMT!
De kan ikke vende forkert og de bliver ikke løse.
Har så byttet rundt på stikkene på diskanten så jeg ikke ved et uheld forbinder woofer kanalerne til mine dyrebare diskanter xD
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Dec 2018 at 19:43
Er du blevet færdig med nr. 2 også?
Glæder mig til at se og høre resultatet pÃ¥ lørdag Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz