Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2-vejs med 8" og waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2-vejs med 8" og waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2-vejs med 8" og waveguide
    Posted: 26 Okt 2018 at 14:39
Uden kommentarer...


Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 832
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Okt 2018 at 15:09
Det billede skriger altså på en før- og eftermålingTongue Please!!!!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Okt 2018 at 15:13
Jeg glemte at gemme før-målingen, så det er for sent - det plejer at virke. Der er dog ingen garanti, for her angriber jeg alene 2. bøjnings-mode, og det har jeg ikke prøvet før.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 832
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Okt 2018 at 15:17
Øv, men måske så "bare" en måling af hvordan frekvensgangen ser ud nu? 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Okt 2018 at 15:21
Limen skal lige tørre (så bliver den i øvrigt helt transparent) - det tager et døgns tid.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2018 at 10:20
Sådan ser de ud, når limen er tør:



De to enheder måler fuldstændig ens (det gjorde de nu også før, men det er altid spændende at se resultatet/variationen efter sådan en manuel operation). Limningen gør også præcis det, den var tænkt til. Det er bevidst, at jeg ikke viser en måling her - det kan diskuteres til julefrokosten (hvor der dog ikke bliver spillet på højttalerne, for de bliver slet ikke klar).


Edited by USXX - 29 Okt 2018 at 10:20
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2018 at 13:38
Jeg kan lige tilføje, at massedæmpning, som det her er, er meget effektivt. Det er dog ret kritisk, at man får lagt massen (her ca. 0,6 g i tør tilstand) på den helt rigtige diameter. Det er heldigvis let at simulere meget præcist, når man kender geometrien (uafhængigt af materialeparametre).
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Okt 2018 at 13:37
Det er altså et spændende projekt Ulrik!. Du har slet ikke ambitioner om at få dem, bare delvist, færdige til julefrokosten? 


Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Okt 2018 at 13:42
Originally posted by Frost

Det er altså et spændende projekt Ulrik!. Du har slet ikke ambitioner om at få dem, bare delvist, færdige til julefrokosten? 

Jeg når ikke at få waveguides inden. Jeg når måske at bygge kabinetter. Det kunne da være fedt at have dem med, men jeg vil ikke haste for at nå det (der er andre højttalere, jeg er nødt til at prioritere højere) - og der kommer en julefrokost igen til næste når (og hvem ved, måske et sommerarrangement indimellem), så I skal nok få dem hørt.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 832
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2019 at 11:55
Hej Ulrik, 

Jeg glemte helt at spørge ind til dem til Julefrokosten. 

Er du nået længere med dem ? 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz