Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Waveguide til Satori
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Waveguide til Satori

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Waveguide til Satori
    Posted: 14 Apr 2018 at 14:58
Hej

Lige endnu en Waveguide tråd. Og undskylder at tage en føromtalt emne op, men det er lidt svært at finde svar i diverse poster, tænkte det kunne være meget dejligt med et direkte tråd om selv samme.

Jeg ser mig selv som forholdsvis god til at Google, men jeg kan INGEN steder finde en Waveguide designet og lavet til SB Satori diskanterne. Altså en Waveguide som IKKE skal tilpasses med diverse fixfaxerier

Pellegrene Audio er lukket og slukket, og de var de eneste så vidt jeg kan se og finde.

Nogle der kan finde det jeg har overset?

God Weekend
Mvh Hans

 


Edited by Hansmlauridsen - 14 Apr 2018 at 15:00
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maj 2018 at 09:43
Hej Hans, 


Bare om at væbne sig med tålmodighed - Eller byde ind med viden. 

Ellers står det tyndt til ift waveguides til SB diskanterne. I hvert fald på engelske sider. Måske på tysk eller fransk...
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2018 at 08:03
SB viste en waveguid til deres mindre dome diskanter med smal bølge på Highend showet i München. Det er selvfølgelig ikke til Satori. Men de var lækkert lavet i drejet alu. USXX kan sikkert fortælle mere om dem.  
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2018 at 09:20
Ja, vi viste en prototype (som manglede monteringshuller yderst).

Det er en lille (Ø104) waveguide, som tilnærmer konstant direktivitet opadtil. Den monteres på en monteringsring med pinolskruer. Monteringsringen er forinden monteret på driveren i stedet for den almindelige frontplade. Herved undgås skruemontering af selve waveguiden ned i systemt.


Edited by USXX - 15 Maj 2018 at 09:20
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz