Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: DIY med PA enheder
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DIY med PA enheder

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DIY med PA enheder
    Posted: 17 Feb 2018 at 23:45
Der er ofte varm kaffe på kanden og hornmusik, så det skulle da være muligt Smile bor på djævleøen.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2018 at 01:23
jebs, jeg bor på djævleøen, nær tappernøje
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2018 at 11:41
Hej Schlager, vi snakkede en del horn til julefrokosten, jeg er selv betaget af det, når det ellers virker. Kan du ikke beskrive lidt mere omkring dit horn system, med delefrekvenser, typer enheder, forstærkerne du bruger.
Jeg tror de fleste er enige med jer at det er dejligt med store systemer der kan det med fysik og dynamik på en bedre måde, men de færreste har plads til det og, hvis man så ligefrem også skal optimere WAF så bliver det svært. Som producent, skal man jo også kunne sende tingene rundt i verden på nogenlunde vis. 
Når det så er sagt, så er der også mange horn systemer der er farvede, og bliver måske enda skrigende at høre på, bl.a dem jeg selv har bygget. men igennem tiden har jeg hørt gode horn, som Living Voice, Usher D2, EinHorn og Bahnsen så det kan jo lade sig gøre hvis man virkelig vil. Jeg synes det jeg har fundet ud af, der er langt mellem virkelig gode compressiondrivere, og horn virker bedst i et smalt frekvens område, så et "mange vejs" system er ofte nødvendig, hvis ikke, man har råd til, at købe en stor beryllium compressiondriver, der kan virke i et bredt område. 
Back to Top
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2018 at 12:03
Jeg vil ikke hijacke vincent's tråd, så jeg kan poste en ny. Den får den uhøjtidelige title "The Great Dannebrog Horn" Big smile
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2018 at 12:11
Selvfølgelig. God ide.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2018 at 23:47
Hvilke erfaringer har i gjort jeg med vibrations afkobling, jeg er på jagt efter føder, men vil helst undgå spen!ses da de ikke rigtig harmonere med trægulv, bevares jeg kan benytte små skåne føder, men smutter spen!sken ud af skålen når man rykker rundt på det går det helt sikkert ud over gulvet.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mar 2018 at 21:16
Så skete der lidt mere, de skulle gerne bliver sendt til lakering midt slut næste uge. 

af en elle anden grund melder det fejl når jeg ligger billeder op. 


Edited by vincent. - 02 Mar 2018 at 21:20
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mar 2018 at 21:45
Originally posted by vincent.


... af en elle anden grund melder det fejl når jeg ligger billeder op. 


Det er der andre her på forum, der også oplever problemer med. Det er dog aldrig lykkedes at finde en årsag.
Hvis du ser et mønster, eller selv når frem til en forklaring, må du meget gerne gøre opmærksom på det.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2018 at 20:26
Originally posted by Enthusiast

Originally posted by vincent.


... af en elle anden grund melder det fejl når jeg ligger billeder op. 


Det er der andre her på forum, der også oplever problemer med. Det er dog aldrig lykkedes at finde en årsag.
Hvis du ser et mønster, eller selv når frem til en forklaring, må du meget gerne gøre opmærksom på det.

Samme her.
Jeg mener dog at det kan skyldes fil-navnet. Der må vist ikke være æøå og _ og - osv.  Højest 5-600KB og 800x600 - samt simple navne på filerne.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2018 at 21:19
Originally posted by vincent.

Hvilke erfaringer har i gjort jeg med vibrations afkobling, jeg er på jagt efter føder, men vil helst undgå spen!ses da de ikke rigtig harmonere med trægulv, bevares jeg kan benytte små skåne føder, men smutter spen!sken ud af skålen når man rykker rundt på det går det helt sikkert ud over gulvet.


Skal det være fancy? Smile

Jeg har rigtigt gode erfaringer med de slibe-korkklodser fra diverse byggecentre.

Specielt hvis det er højttalere i den lidt tunge ende, så synes jeg de har en fin balance mellem dæmpning og stivhed.

Spen!ses hører ikke hjemme i mit HiFi Thumbs Down

Til det lidt lettere brugere jeg SD-feet.

__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz