Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Hylle og Hans OB projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hylle og Hans OB projekt

 Post Reply Post Reply Page  <1 345
Author
Message
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hylle og Hans OB projekt
    Posted: 19 Apr 2018 at 19:27
Hej Hans,

Jeg synes du skal få løse problemet med støj fordi det giver lyttetræthed efter meget kort tid...
Og det er her mange ikke får det rigtige "billede" af hvad et aktivt system kan og det bunder oftest
i lidt for billige og dårlige løsninger. OG der skal optimeres med hensyn til gain og følsomheder.
OG DSP er ikke en mirakelkur - den grundliggende højttalerkonstruktion skal stadig være i orden.

Du har tydeligvis udfordringen med gain struktur og/eller grundstøj.
DCN24 burde ikke være problemet Wink

Mvh Robert
Active sound - Active listening
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Apr 2018 at 20:37
Hej Robert

Vender det lige om, de DCN24 moduler jeg bruger er tavse som graven, så nej, fejlen ligger ikke der, men ved effektmodulerne. Jeg har faktisk ikke noget dårligt at sige om Groundsound produkterne jeg bruger. Efter lidt telefonservice fra din side var jeg igang med at lege med det. OG så var der et par spørgsmål ved montagen som du også hjalp mig med inde for 24timer. så top produkter med top service. Bum

Jeg er dig utroligt enig i resten, og det er selve konceptet der ikke helt falder i mit favør her.
Jeg spiller tit lavt, og PA enheder skal bare have en lille smule mere kul for at "starte" ordenligt op.
"væg af lyd" frem for lidt mere præcision i mellemtonen fra 12" enhederne falder heller ikke helt i min smag.

Så jeg kaster håndklædet i ringen med disse højtalere og har sat dem til salg da jeg aldrig vil få dem flyttet hen hvor de falder 100% i min smag. DSP kan som du siger ikke ændre på selve konstruktionen.
Ender med at rende i cirkler og bruge alt for mange timer på det uden det ønskede resultat

Mvh Hans  



Edited by Hansmlauridsen - 19 Apr 2018 at 20:40
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Apr 2018 at 20:44
Var der noget med, at du skulle med til Sjællandstræf i den kommende weekend?

Kunne der i så fald blive mulighed for en fremvisning af dette fine projekt (selvom du ikke selv er helt tilfreds)?
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Apr 2018 at 21:21
Hej igen

Jeg er blevet kaldt på noget arbejde, så jeg kommer desværre ikke med over. Og så er disse højtalere i øvrigt også så store at de ikke kan være i en normal bil.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Apr 2018 at 22:27
Originally posted by Hansmlauridsen

Hej Robert

Så jeg kaster håndklædet i ringen med disse højtalere og har sat dem til salg da jeg aldrig vil få dem flyttet hen hvor de falder 100% i min smag.

Mvh Hans  



Okay - det er lidt øv.... Ouch
Du må bare ligesom alle os andre sande at det er ikke hver gang man rammer plet.
Jeg har s.. også lavet nogle skæverter - det er vist nærmest mere reglen end undtagelsen Wink
Jeg er ikke flov i den henseende for BARE se det bras som der bliver konstrueret i Klang und Ton
og af Der General i Hobby HiFi - speciel deres Cheap Tricks. Der har de senere år ikke været et
eneste projekt som har fået mig til at spærre øjnene op Shocked

Så hvad bliver næste projekt Question FOR du må ikke stoppe nu - det er bare om at få gang i saven igen Big smile

Mvh Robert
Active sound - Active listening
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 165
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maj 2019 at 11:31
OB kan nu godt spiller fint ved lavt niveau. Jeg spiller meget sjældent højt, men har god bas selv ved meget lav lydstyrke. Jeg deler lavt ved ca 100 Hz, og har forsøgt at øge delefrekvens, men det synes jeg ikke er godt. Det hele falder fra hinanden. Lige nu er det en 15" bilenhed lavet til fri luft og en 7" fuldtone. Det er ikke helt nemt at få til at spille sammen. I starten lød det skrækkeligt, med en bas der kun lød godt når jeg spillede højt og resten løs som om det kom bag fra højttaleren og spillede ind i en papkasse. 

Efter lidt trial and error faldt det hele på plads. Jeg var nødt til at flytte delefrekvens fra 250 Hz til 100 Hz og ingen eq omkring delefrekvens. Når jeg laver eq i dette områder, falder det hele fra hinanden også bassen - tænker det er fasen der driller. Pt leger jeg mig frem, men vil meget gerne have lidt mere styr på teorien omkring fasens påvirkning, da det uden tvivl er alfa og omega




Edited by Kjeldsen - 01 Maj 2019 at 11:32
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz