Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Finnish pÃ¥ HTer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Finnish på HTer

 Post Reply Post Reply
Author
Message
king View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Jan 2009
Location: aabenraa
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote king Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Finnish pÃ¥ HTer
    Posted: 05 Jan 2009 at 08:07
Jeg ville meget gerne have en tråd, om hvordan i maler eller sætter Fiener på jeres HTer !
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jan 2009 at 21:28
Hej

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener. Hvis du maler skal du huske at grunde ordenligt - særligt kanter på MDF-plader kan være et stort problem. Hvis du håndmaler dine højtalere så kan du aldrig få dem lige så jævne som hvis de bliver sprøjtemalet hos en professionel.

Hvis du finere dine kabinetter så er det vigtigt er jævn og pæn ellers ses det som ujævnheder i fineren. Jeg har selv brugt trælim, men vil frem over bruge kontaktlim i håbet om at jeg kan slippe fra at spænde dem alt for meget sammen.

Håber det er til lidt hjælp
Back to Top
ubl_ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 56
  Quote ubl_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jan 2009 at 23:20
Det her må da siges at ligne en god guide til at på limning af finer på en højttaler:
http://oak.cats.ohiou.edu/~schneidw/audio/veneering.html
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jan 2009 at 10:47
Den side med finer ser spændende ud - tror nu stadig jeg vil bruge kontaktlim - men har også her brugt strygejern for at fremskynde hærdningen i forbindelse med brug af linoleum. Jeg vil dog kun anbefale kontaktlim til mindere flader i starten, da fineren skal ligges rigtigt første gang - når fineren først er lagt så binder limen

Her er et link til finer.
http://www.finerkontoret.dk

Er ikke het klar over hvor gode deres priser er.
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2009 at 18:15
Har lige bestil finer

Priserne variere fra 35 - 200 kr pr m2
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jun 2009 at 19:21
Hvad hedder den lim, som bliver brugt når man skal stryge det på og hvor kan man købe det henne?

Jeg var et smut i Silvan idag og de stod bare og kiggede mærkeligt på mig Confused Tongue
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2009 at 10:43
Originally posted by Clploug

Hvad hedder den lim, som bliver brugt når man skal stryge det på og hvor kan man købe det henne?

Jeg var et smut i Silvan idag og de stod bare og kiggede mærkeligt på mig Confused Tongue


Haha, det er bare helt alm. hvid PVA trælim.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2009 at 06:52
Hehe, sÃ¥ kan jeg bedre forstÃ¥ at han kiggede lidt mærkeligt pÃ¥ mig LOL

Tak for svaret!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz