Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokosthøjttalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokosthøjttalere

 Post Reply Post Reply Page  <12345>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokosthøjttalere
    Posted: 09 Okt 2017 at 15:14
Delefrekvensen endte ved 2.9-3 kHz. 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Okt 2017 at 10:35
Det ser godt ud, Ulrik. Bliver spændende at høre dem.
Jeg har ogsÃ¥ fÃ¥et simuleret lidt pÃ¥ mine 2.5vejs pfc.. 
Foreløbig frekvensgang 15g off:




Edited by Frost - 12 Okt 2017 at 19:33
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Okt 2017 at 11:15
Ser god ud med krydsfineren på de sorte højttalere !
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Okt 2017 at 11:21
Det ser da lovende ud Smile

Der er lidt flere bump på mine (hvilket bl.a. skyldes kant-dykket) - her responsen ca. 15° off-axis i 1,5 meter. (med room modes og det hele). De er endt med at være tunet til små 52 Hz i et effektivt volumen på 8,5-9 liter. Det er tæt på at være optimalt - og rigelig fint.




Edited by USXX - 10 Okt 2017 at 11:22
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Okt 2017 at 13:23
Jeg fifler stadig med et par komponentværdier. Mellemtone og top kører rigtig godt - homogent, åbent og uden generende betoninger eller stemte st-lyde. Dog er basniveauet lige til den gode side, omend der ikke er maskeringer af betydning. Det bliver under alle omstændigheder en 2-vejs, der skal stå fri af bagvæggen, men hvis jeg kan hæve det øvre niveau en lille smule, uden at det går ud over karakteren, vil det nok være at foretrække.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Okt 2017 at 21:15
  MÃ¥ vi se filteret Rune?
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2017 at 09:12
Der er lyttet og ændret lidt. Jeg var også omkring 5,6 uF på den forreste kondensator på diskanten men vendte tilbage til udgangspunktet. Det er nok sådan her, det ender med at blive - mere tid kan jeg heller ikke bruge på det. Det er et par udmærkede små kasser.


Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2017 at 14:58
Glem ovenstående. Jeg er definitivt tilbage på 8,2 uF på bassen - og 5,6 uF er atter i spil på diskanten.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2017 at 12:59
Så er der sat punktum for filteret. Det endte (forholdsvis klart) med 5,6 uF forrest på diskanten samt 1,5 ohm foran - og som sagt 8,2 uF på bassen. Jeg rodede også lidt med modstanden i basfilteret, men det falder nu bedst på plads med 4,7 ohm (ro og sammenhæng).
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2017 at 13:09
...og forresten; der sidder 0,68 ohm under spolen i diskantfilteret (det passer med en spole viklet med 0,7 mm tråd, som er det, jeg har liggende - de 0,5 ohm passer med 0,5 mm tråd i spolen).
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz