Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2017
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2017

 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2017
    Posted: 08 Dec 2017 at 20:44
Hej
Jeg tror måske at min minidsp umik1 målemikrofon er defekt, da den måler virkeligt mærkeligt imellem 3 og 8kHz. Er der ikke en af jer andre der bruger samme mikrofon som gider at tage den med, så vi kan sammenligne, eller alternativt en eller anden dag på den anden side at jule frokosten?

Tager Max 5min

Mvh Hans


Edited by Hansmlauridsen - 08 Dec 2017 at 20:45
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2017 at 09:34
Hej igen

Jeg har for et par dage siden monteret satori MW19 i mine  aktive Adam højtalere. 

Der sidder en spole i signalvejen til diskanten som jeg ikke aner hvorfor sider der. Den vil jeg gerne have målt værdi på. Og som jeg skrev i går tror jeg min minidsp mikrofon er defekt, for ellers har disse højtalere en dyk på ca 20dB ved 5-6kHz.

Så må jeg tage den ene med(for en måling) eller evt sættet hvis der kan være interesse for at høre hvor fantastiske de satori 7,5" enheder egentligt er, for de er verdensklasse i mit optik
Og så er det bare en sjov højtalere generelt.

Mvh Hans

Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2017 at 21:58
1000 tak til alle for en hyggelig og interessant dag - og specielt til Mads for lokale og madforsyning. Jeg glæder mig til 2018, der sker mange spændende ting på audiofronten. Glædelig jul til alle!
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2017 at 08:33
Ja, det var, som sædvanlig, hyggeligt med masser af musik og HiFi-snak 😀
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Aboe View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Nov 2016
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Aboe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2017 at 09:56
Tusind tak for en hyggelig dag :-)

Flere efterlyste info på den ukendte forstærker fra Sonny i Odense, og de kan findes her:

https://www.phisonaudio.dk/products/classic.aspx

Rune's dac som vi lyttede på i går er også fra Sonny, da han også har en noget billigere diy serie - både Rune og jeg spiller med hans forstærkermoduler, og vi er meget begejstrede - der kan læses mere om hans diy her:

http://mirand-audio.dk/?post_type=product

Og jeg ved han er ved at rydde op, så der er nogen gode tilbud ;-)

Glæder mig allerede til Påskefrokosten på sjælland :-)

'Anders


Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2017 at 16:20
Tak for en rigtig hyggelig dag alle sammen Smile

Fedt med så højt niveau på konstruktionerne - finish såvel som lyd, elektronik såvel som højttalere.

Jeg blev flere gange spurgt til data på vores nye 5" x 8" race-track enhed. Her er T/S-parametre for de endeligt godkendte prototyper (tilspillet):

fs = 31 Hz
Re = 6,2 ohm
Mms = 23,2 g
Cms = 1,13 mm/N
Rms = 0,7 kg/s
Bl = 7,9 Tm
Sd = 174 cm²
Qms = 6,46
Qes = 0,45
Qts = 0,42
Vas = 48,5 ltr.
SPL (2,83 V/1 m) = 87 dB




Edited by USXX - 10 Dec 2017 at 16:21
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2017 at 16:25
...og så lige responskurverne. Frekvensgangene er on-axis (blå), 30 grader off-axis (grøn) og 60 grader off-axis (rød). Spredningen er målt horisontalt med enheden monteret vertikalt. Man kan faktisk fint lave en 2-vejs med den enhed, selv om den oprindeligt kun var tænkt som bas - der er blot en enkelt egentlig resonans ved 3,7 kHz, der skal gøres noget ved.




Edited by USXX - 10 Dec 2017 at 16:28
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2017 at 19:35
Jeg vil da også gerne melde mig i koret og takke for en super hyggelig dag i går.
Tak til Mads Buchardt for endnu en gang at have påtaget sig rollen som vært, samt for at stå for en stor del af det praktiske.
Jeg klokkede desværre i det mht. de digitale filtre til mine TL højttalere, da de skulle lægges over på Thorbjørns udstyr. Jeg fik ikke tidskorrigeret diskanten, hvilket nok var en del af forklaringen på den noget diffuse og grovkornede mellemtone/diskant. Det gik desværre først op for mig, da vi var kommet hjem Cry
De må med en anden gang igen, når jeg får lavet et passivt filter til dem.


Edited by Enthusiast - 10 Dec 2017 at 19:47
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2017 at 08:06
Originally posted by Enthusiast

Jeg vil da også gerne melde mig i koret og takke for en super hyggelig dag i går.
Tak til Mads Buchardt for endnu en gang at have påtaget sig rollen som vært, samt for at stå for en stor del af det praktiske.
Jeg klokkede desværre i det mht. de digitale filtre til mine TL højttalere, da de skulle lægges over på Thorbjørns udstyr. Jeg fik ikke tidskorrigeret diskanten, hvilket nok var en del af forklaringen på den noget diffuse og grovkornede mellemtone/diskant. Det gik desværre først op for mig, da vi var kommet hjem Cry
De må med en anden gang igen, når jeg får lavet et passivt filter til dem.

Så må vi bare høre dem igen en anden gang Smile

Bassen (TL) var i hvert fald super godt afstemt. TL kan bare noget, når det kommer til dyb frigjort bas.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2017 at 19:57


Vi legede lidt mere, efter alle var gået hjem LOL
Sådan 2 små banditter fungere fint til multiple subs Big smile
Vi smed en ekstra forstærker på de 2 ekstra udgange der var til rådighed på DCN28'eren og delte ved 90hz og justedere så ellers niveau, så membranudsvinget passede ca. overens med fronterne - målingerne er også fine i lyttepositionen Smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz