Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Satori 3-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB Satori 3-vejs

 Post Reply Post Reply Page  <1234 8>
Author
Message
JakobYoung View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 28 Mar 2017
Location: FYN
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote JakobYoung Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Satori 3-vejs
    Posted: 09 Apr 2017 at 18:32


Edited by JakobYoung - 09 Apr 2017 at 18:38
Back to Top
JakobYoung View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 28 Mar 2017
Location: FYN
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote JakobYoung Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2017 at 18:33
Det er gjort i den grad det kunne lade sig gøre. Vil tro det er et sted imellem 33 og 45 grader ;)
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2017 at 22:28
Back to Top
JakobYoung View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 28 Mar 2017
Location: FYN
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote JakobYoung Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2017 at 10:18
Mellemtonekammer, ja det er sku lidt svært at se, men med så tyk en baffel er det vel rigtigt vigtigt med tragt-formet hul for montering af enheden :)

Jeg har igår fået den ene kasse med hjem i stuen, for at forsøge at lave lidt målinger.

Må indrømme, at jeg er imponeret over klang og lyd fra denne lille 5" Satori enhed, trods den ikke er tilspillet og spillede fullrange, lyder den rigtigt lovende :)
Back to Top
JakobYoung View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 28 Mar 2017
Location: FYN
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote JakobYoung Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2017 at 10:21
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2017 at 16:28
Hvis du bor på sjælland, så hjælper jeg gerne til med måling og eventuelt muligheden for at teste med en aktiv løsning, hvis det skulle have interesse. Så kan du ihvertfald nemt få et indtryk af hvad du har af muligheder. Flot håndværk og gode enheder - det skal nok komme til at spille det der Thumbs Up
Back to Top
JakobYoung View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 28 Mar 2017
Location: FYN
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote JakobYoung Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2017 at 17:15
Tusinde tak.

Jeg er af og til på sjælland ifbm arbejde - så det kunne jo være en mulighed.

Jeg har forsøgt mig lidt frem med en UMIK og REW med de første spæde målinger. Men er som sagt ny i måle/delefilter simulering. Så lidt kyndig vejledning ville være super fedt. Alternativt vil jeg prøve at følge de gode guides herinde og uploade målingerne - tænker hurtigt at det trænede øje vil kunne spotte gode og dårligt udførte målinger ;)

Det spændende ved det her selvbyggeri er jo læringsprocessen og det at have teori'en med bagved. Man kan jo købe mange "fine" brugte højttalere for samme pris som materialerne - men håber da det ender ud i noget lækker lyd - der ikke koster en flaske rødvin hver gang det skal lyde riiiiigtigt godt ;)
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2017 at 09:27
Fedt projekt Thumbs Up
Back to Top
JakobYoung View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 28 Mar 2017
Location: FYN
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote JakobYoung Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2017 at 09:29
Mange tak.. 

Hvis nogen skulle være interesserede i at hjælpe med målinger / forslag på filter, i køreafstand fra Fynsland, så vil jeg SUPER gerne have lidt assistance. Det ville være super fedt at blive "hjulpet" på vej i den rigtige retning :)
Back to Top
JakobYoung View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 28 Mar 2017
Location: FYN
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote JakobYoung Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Apr 2017 at 03:05
Så gik påsken og det sidste dæmpeuæd oh terminaler og basport kom med posten. Fantastisk. 

Næste skridt må være at få lavet nogle målinger og få strikket et "grundfilter" sammen. Jeg var så heldig at mit ø95 hulsav lige passede til udskærringen til basport.

Termi aler bliver noget 6mm plexiglas med jantzen terminaler på. Fattigmands WBT - men ideen virker god teoretisk - vi må se på praksis når den tid kommer.

Ideer og tanker omkring endelig finish er stadig i tankeboksen - enten den lette løsning på sprøjtemaling - eller den håndværksmæssigt korrekte med finer. Tænke tænke..

Men indtil videre bliver der ofret 0 kr på yderligere finish - før end delefilter er konstrueret.

God Påske til dem af jer der bruger tid på at følge mit lille projekt.


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz