Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa M21WN-7, 8 Ohm. T/S data søges
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa M21WN-7, 8 Ohm. T/S data søges

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa M21WN-7, 8 Ohm. T/S data søges
    Posted: 23 Mar 2017 at 14:02
Hej,
Hvis nogen her i forum har T/S data, - eller link til ovenstÃ¥ende enhed, modtages de med glæde. 
Vifa's dato kode: 36/82 7.
Ps. Enhederne skal ogsÃ¥ refoames, sÃ¥ link til dette kunne ogsÃ¥ være "nice to have". 

Mvh/Mik112
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2017 at 17:00
Hvis enhederne er fx fra en gammel Snell, bliver det nok svært at finde noget pÃ¥ dem, men mÃ¥ske kan du være heldig at Tymphany / Vifa vil oplyse dem, hvis du sender dem en mail... 
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2017 at 17:15
Originally posted by Allan_s

Hvis enhederne er fx fra en gammel Snell, bliver det nok svært at finde noget pÃ¥ dem, men mÃ¥ske kan du være heldig at Tymphany / Vifa vil oplyse dem, hvis du sender dem en mail... 

Det er IKKE en Snell højttaler, men Audioscan's Saturn 80 fra ca. 1982. Prøver at sende en mail som du foreslÃ¥r, men forventer ikke et svar. 
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2017 at 09:08
Spørg Scan SPeak i stedet for, de har haft alle de gamle vifa måle blade liggende, de to firmaer smeltede jo en del sammen i DST perioden.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2017 at 17:23
Hej Mik
Jeg har været ved at lede efter den enhed du beskriver. men umiddelbart findes den ikke?!?
Har du mulighed for, at tage et billede af label'en.
Er det kun kantophænget der skal skiftes, eller er det et komplet sæt bløddele, du mangler.

Mvh. Simon
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2017 at 19:18
Jeg synes også det lød lidt mærkelig, jeg har et sæt M2WN-07-04 som er 4 ohms enheder til Snell. Jeg har ikke hørt om en 8 ohms udgave nogenside.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2017 at 19:30
Det er en original Vifa label, og der stÃ¥r eksakt som jeg har skrevet. 
@Simon: Det er kun kantophænget der skal skiftes Wink
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2017 at 19:36
Originally posted by Hylle

Jeg synes også det lød lidt mærkelig, jeg har et sæt M2WN-07-04 som er 4 ohms enheder til Snell. Jeg har ikke hørt om en 8 ohms udgave nogenside.
Så har du lært lidt nyt i dag:-)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2017 at 20:08
Jeg kiggede i vores ERP system, og der kunne jeg ikke finde enheden og vores database over gamle reference enheder kendte den heller ikke. (M21WN-07-04 fandt jeg hurtigt.)
Ud fra label'en at dømme, så tror jeg, at enheden er fra uge 36 1982, så den er nærmest antik...
Jeg tror ikke, at du finder en original bølge til den. For der er nok ingen der kan svare pÃ¥ hvad det er for en. 
En løsning kunne være, at finde en ny bølge, der passer i kurven og på membranen, og så måle parametrene, når enheden er samlet igen. Men resten af bløddelene er nok også klar til at blive udskiftet.
Personligt ville jeg finde en ny enhed, der passer i hullet og sÃ¥ lave et  nyt filter. 
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2017 at 20:27
Jeg har længe ledt efter en 8" basenhed der når ned til 35Hz i et 22L netto kabinet, reflex eller lukket, men har endnu ikke fundet noget brugbart. "Sjovt" at netto volumen er præcis den samme som 2 andre kabinetter jeg har stående som også søger 8" enheder.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz