Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: mÃ¥le t/s med REW5,1
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


måle t/s med REW5,1

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: mÃ¥le t/s med REW5,1
    Posted: 02 Jan 2017 at 17:59
Sidder og roder med Room EQ  wizard, og vil gerne lave en t/s mÃ¥ling pÃ¥ en enhed. Men uanset hvad jeg gør, fÃ¥r jeg denne fejlmedl. :

 
Nogen bud på hvad jeg gør forkert?
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2017 at 19:23
Blocked impedance parametre er parametre til beskrivelse af impedanskurvens induktive del. Dette er ikke en del af den simple lavfrekvens T/S-model, som de fleste bruger til kabinetberegninger. Systemet burde da fint kunne se bort fra dette og blot give dig T/S-parametrene (men nu kender jeg ikke til det system/program). Hvor højt op i frekvens mÃ¥ler du? Hvis du mÃ¥ler til 20 kHz og stadig ikke kommer igennem, skyldes det sandsynligvis, at enheden har meget lav induktans (fx grundet en kobberkappe i magnetsystemet). 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2017 at 19:28
Hvis du kan mÃ¥le en impedanskurve med tilstrækkelig god opløsning omkring resonansfrekvensen (dvs. at toppen af impedanspuklen ikke er 'klippet') og trække data ud i fx en ASCII-tabel, sÃ¥ kan du selv beregne parametrene. Jeg har lavet en vejledning, som ligger under 'Tech. notes' pÃ¥ http://www.sbacoustics.com/
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz