Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Vinter projekt 2.0
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vinter projekt 2.0

 Post Reply Post Reply
Author
Message Reverse Sort Order
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vinter projekt 2.0
    Posted: 09 Jan 2017 at 13:47
Hej

Jeg bruger Nuprime STA9 effetkblokke som jeg stoler 100% på.. Virkeligt fedt udstyr, og til de kun ca 6k de koster stykket er der ikke meget der kan følge med. OG så bruger de kun ca 13-20watt i timen ved normalt niveau. En dejlig varm og detaljeret lyd med MASSER af power. 

De kan virkeligt anbefales, og hvis man lige ringer til Bjarke fra Studiosound sender han med glæde en man kan demo derhjemme.  

Mvh
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2017 at 09:19
Om du skal bruge en kondensator afhænger vel af, om du stoler på din effektforstærker?
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2017 at 20:46
Hej

Så er der et sæt Satori WO24P-8 på vej hjem til testning. Tror det bliver det første sæt i DK, spændende. 
Jeg får taget nogle gode billeder med spejlreflex kameraet asap. 

De nye Dayton AMTpro4 er også på vej med posten fra Holland. 

Når man bruger disse AirMotionTransformer`s i et aktivt system, skal man så bruge en kondensator i signalvejen som man skal ved brug af bånddiskant? Eller er det bare signalet direkte i røven...(Selvfølgelig passende delt og justeret.)

Mvh Hans


Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jan 2017 at 22:51

Hej 

Rettelse til projektet den 9/1 . . Valget er faldet på den nye Satori WO24P-8, og jeg har derfor rettet og slettet en del i dette første indlæg. 

OG pga denne enheds lidt større dimensioner bliver jeg nød til at bruge mit kabinet anderledes en først beregnet. Så sektionen vedrørende kabinetterne er også halveret. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nåå, efter 3 fejlslagende projekter ud i dipol og line source føler jeg mig rimeligt forpustet og grundlæggende møj irriteret.. OG jeg kaster mig ikke ud i flere af mine "jeg skal lige prøve" før disse står færdige og spiller som primær setup i stuen. Punktum og færdig...Hører du efter Hans??....

Så nu går jeg lidt den halv sikre vej. en 2vejs med en, eller måske 2 per side af den nye SB Satori WO24P-8 i lidt under 50L lukket kabinet. Denne enhed har bare potentiale til at være MAX fed...

http://www.sbacoustics.com/index.php/coming-soon/9-in-satori-wo24p-8/


 

Toppen er valgt og bestilt : En Dayton Audio AMTpro4 som skal spille dipol på samme front baffel(venligst se det yderst tekniske vedhæftede 2D billede) Har længe godt kunne tænke mig at prøve denne enhed.

http://www.daytonaudio.com/index.php/amtpro-4-air-motion-transformer-tweeter.html


 

Og jeg vil dele aktivt et sted imellem 1000 og 1200Hz med 48db

Kabinettet er købt og jeg har valgt et af dem fra hornslet, et sæt Linn Majik Isobarik i Egefiner. De har nogle lorte udskæringer, men da jeg alligevel skal have anden baffle er det uden betydning. 

Billedet her er "lånt" fra nettet, men viser fint den indre opbygning og jeg hverken har eller skal bruge den originale fod/afstandsstykke. 

Bunden bliver bare blindet af med en "skyggeplade" som er ca1-1½cm mindre en kabinettet og vil også fungere som mellemplade ned til mine Audiomagic fødder.



Jeg glæder mig utroligt meget til at høre og prøve den nye WO24P-8. MEN har den den gode Satori signatur lyd i mellemtonen nu hvor der ikke er brugt samme membran og magnet materiale?

Min relation til Satori enhederne er MW19P-8 som kender jeg rigtigt godt fra lukket og der er den verdensklasse. De har bare den der magiske mellemtone...Men sårn et sæt kan også blive lidt klemt ved stort lydtryk i min 50m2 stue. 

Mvh Hans

 



Edited by Hansmlauridsen - 09 Jan 2017 at 13:41
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz