Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 3. Dec 2016
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 3. Dec 2016

 Post Reply Post Reply Page  <1 2122232425 28>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 3. Dec 2016
    Posted: 30 Nov 2016 at 20:41
Originally posted by daniels

Originally posted by felsby

Hvis "Svend" = mig, Sven Felsby, så er jeg på Big smile

Din OCD driller stadig?
Altid Wink

Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2016 at 21:22
Originally posted by USXX

Det ærgrer da også mig, men det bliver simpelthen for upraktisk - der bliver nok en anden lejlighed.


Ja da! Hvis vi kan holde ud at vente så længe med at høre dem, så kan de være hovedattraktionen til sommertræf!

Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2016 at 21:30
Originally posted by USXX

Jeg har (desværre) besluttet, at de store kasser ikke kommer med i denne omgang. Det er ganske enkelt for besværligt - og der er jo rigeligt andet grej at lytte på. Jeg beder om tilgivelse og håber, at der bliver mulighed for at byde på et lyt ved en senere lejlighed.


Jeg synes det er en skam Ulrik!... Jeg havde faktisk set ret meget frem til at høre dem.. Kan du evt ikke alliere dig med Jacob L, eller Bo om at de kan transportere den ene højtaler? Og måske komme og hjælpe med at læsse?

Jeg tror måske at jeg kan nå at få min 12" i tqwt med, men jeg er først ved at fræse ud i kabinet nr 2 nu her... Finishen bliver helt sikkert kun rå mdf Embarrassed

Jeg er heller ikke sikker på at det er en optimal løsning at tune en tqwt 16 hz dybere end enhedens fs, som er ca 64hz. men hvis jeg når at få bare nogenlunde styr på dem, så kommer de i hvert fald med Big smile

Derudover så regner jeg med at tage en mtm med 5" pfc og sb29 med også... Vi skal jo ikke gå ned på højtalere ;) haha


ifølge aftale med Mads så medbringer jeg en GATO DIA-400 forstærker (har kræfter nok til det meste) og en modificeret medieafspiller, jeg tænker at vi kan spille på. 


Jeg ser frem til Lørdag, det bliver en god dag Clap









Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2016 at 08:12
Originally posted by Frost

Jeg tror måske at jeg kan nå at få min 12" i tqwt med, men jeg er først ved at fræse ud i kabinet nr 2 nu her... Finishen bliver helt sikkert kun rå mdf Embarrassed

Jeg er heller ikke sikker på at det er en optimal løsning at tune en tqwt 16 hz dybere end enhedens fs, som er ca 64hz. men hvis jeg når at få bare nogenlunde styr på dem, så kommer de i hvert fald med Big smile

Hvordan er du nået frem til den tuningsfrekvens og hvordan er den regnet? Det lyder lidt lavt. Har du målt den? 


Edited by Enthusiast - 01 Dec 2016 at 08:12
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2016 at 08:16
Jeg tager min rørforstærker med, så må vi se hvor meget højttaler der egentlig bliver med analog filter i! Jeg er desværre ikke i måle med nye højttalere siden sidst...
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2016 at 08:33
Originally posted by Frost

Originally posted by USXX

Jeg har (desværre) besluttet, at de store kasser ikke kommer med i denne omgang. Det er ganske enkelt for besværligt - og der er jo rigeligt andet grej at lytte på. Jeg beder om tilgivelse og håber, at der bliver mulighed for at byde på et lyt ved en senere lejlighed.


Jeg synes det er en skam Ulrik!... Jeg havde faktisk set ret meget frem til at høre dem.. Kan du evt ikke alliere dig med Jacob L, eller Bo om at de kan transportere den ene højtaler? Og måske komme og hjælpe med at læsse?


Højttalerne står i Herning. Oprindelig var planen at køre dem ud til Mads fredag eftermiddag. Jeg har overvejet den med to biler, men det bliver en omvej lørdag formiddag - det kunne være til at leve med, men de skal jo den anden vej igen... Samlet set har jeg vurderet, at jeg ikke gider besværet, sorry!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2016 at 08:48
Originally posted by syncroniq

Hey,

Ulrik > Falder nok uden for, men er formlerne for beregning af portens bidrag for svært?
Enten som i LFA herunder, eller teoretisk separat enhed og port?



Vi kan gå princippet igennem, men som Peter siger, så kræver det komplekse tal (det vil i hvert fald blive overordentligt omstændeligt uden!). 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2016 at 08:58
Originally posted by Enthusiast

 

Det er bl.a. omkring denne type beregninger, jeg selv har et par spm. til Ulrik.
Nærmere bestemt beregningsteknisk håndtering af indstrålingsimpedanser ved kraftige tværsnitsændringer af liniesektioner (som eksempelvis ved overgang til en port).

Nu ved du det Ulrik Smile

Det var da en udfordring... Ermm


Edited by USXX - 01 Dec 2016 at 08:58
Back to Top
MadsBuchardt View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 06 Nov 2012
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 87
  Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2016 at 09:06
Kasper Raun og Lasse fra Primare kommer også forbi med nogle af deres aktive højttalere ved en 20-21 tiden :) 
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2016 at 09:22
Originally posted by MadsBuchardt

Kasper Raun og Lasse fra Primare kommer også forbi med nogle af deres aktive højttalere ved en 20-21 tiden :) 

Spændende! De kan nogle ting...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2122232425 28>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz