SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed - Satori 9,5" bas
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Satori 9,5" bas

 Post Reply Post Reply Page  <1 678
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 08:45
@ Helge; har du selv slettet dit sidste indlæg eller er det blevet modereret?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 08:50
I forlængelse af min beregning på forrige side, skal jeg lige gøre opmærksom på, at det gælder midt i stempelområdet og ikke omkring nedre afrulning. De to enheder vil ikke rulle af på helt samme måde i et kabinet (afh. af afstemning), så den relative forskel kommer oveni.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Status: Offline
Points: 665
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 09:00
Originally posted by USXX USXX wrote:

@ Helge; har du selv slettet dit sidste indlæg eller er det blevet modereret?

Jeg vil mene at det er Helge selv der har været igang. 

Mvh 
Admin :) 




Edited by Frost - 16 Jan 2018 at 09:00
Back to Top
HelgeH View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 05 Dec 2017
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HelgeH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 13:54
Hej Ulrik, ja det var mig, mit indlæg var lidt off-topic så jeg tager hellere emnet op i en anden tråd.



Edited by HelgeH - 16 Jan 2018 at 13:58
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Status: Offline
Points: 339
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 14:29
Hej

Undskyld mit tidligere indlæg på side 7, men fik lige morgenmaden i gal hals inden jeg havde fået morgenkaffen...

Er bare ikke super god til nÃ¥r andre skal fortælle mig hvad der lyder godt..Det er virkeligt individuelt med opfattelse af god lyd. 

-bare lige for at hjælpe Helge med at lukke off topic delen- 

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Status: Offline
Points: 1524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 18:10
Originally posted by Hansmlauridsen Hansmlauridsen wrote:

Er bare ikke super god til når andre skal fortælle mig hvad der lyder godt..Det er virkeligt individuelt med opfattelse af god lyd.

- men du vil gerne fortælle os at JBL 15" ikke lyder godt? LOL
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2018 at 17:32
Originally posted by USXX USXX wrote:

Og ja, lukket skal den have ca. 40 liter (netto luft før porøs dæmpning), men den vil jo "kun" gÃ¥ til omkring 46/35 Hz (f3/f6) - men i sagens natur med et fantastisk pulssvar. 

Gammel trÃ¥d, sÃ¥ undskyld men er dette det samme for 4 ohms og 8 ohms udgaven? 

/Uffe 
 


Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2018 at 07:52
Originally posted by Kong Gulerod Kong Gulerod wrote:

Originally posted by USXX USXX wrote:

Og ja, lukket skal den have ca. 40 liter (netto luft før porøs dæmpning), men den vil jo "kun" gÃ¥ til omkring 46/35 Hz (f3/f6) - men i sagens natur med et fantastisk pulssvar. 

Gammel trÃ¥d, sÃ¥ undskyld men er dette det samme for 4 ohms og 8 ohms udgaven? 

/Uffe 

Nej, for enhederne har forskellige parametre. Se mit skriv (PDF) om beregning af lukket kabinet under Gæsteoptræden: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=125&title=beregning-af-lukket-kabinet

 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.