Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Satori 9,5" bas
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Satori 9,5" bas

 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 8>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Satori 9,5" bas
    Posted: 24 Jan 2017 at 09:36
Ulrik, hvornår tror du I har et foreløbigt datablad på 4 ohms versionen? Jeg tænker at den kommer til at opføre sig noget anderledes i højfrekvensafrulningen givet den lettere svingspole.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2017 at 10:31
Vi arbejder på sagen. Det er ikke stort anderledes end 8 ohm versionen - blot højere følsomhed. 
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2017 at 10:35
Thumbs Up
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2017 at 16:48
Tak for svar begge to Thumbs Up
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2017 at 23:49
Originally posted by daniels


Jeg har lidt overvejelser om at bruge 4 styk per side i mine næste højttalere - to i top og to i bund, og så en diskant/mellemtone løsning i midten.

Dejligt med store højttalere
Dit indlæg fik mig til, at tænke på et diy 3D-billede af en Scan-Speak højttaler, der blev postet for nogle år siden i en eller anden tråd.
Syntes designet var ret fedt, så jeg har lige forsøgt med samme koncept, bare med SB enheder; Satori diskant, Satori 5", Satori 9½"

Måske kan det give inspiration.




Edited by JAV - 30 Aug 2017 at 00:35
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2017 at 15:20
Det er lidt i samme stil jeg oprindeligt havde i tankerne.

Måske nok med de basser på siderne istedet, så man kun ser diskant og to mellemtoner på fronten.

Men det vil skulle testes først, for at se hvad der er bedst.

Gør man som på billedet, vil basserne kunne deles noget højere end hvis de sidder på siderne.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2017 at 12:23
Originally posted by USXX

Vi arbejder på sagen. Det er ikke stort anderledes end 8 ohm versionen - blot højere følsomhed
Dette blev ikke tilfældet?


Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2017 at 18:46
Der er fejl i databladet! Frekvenskurven er rigtig og gælder for 2.83V/1m. Vi ligger altså på ca. 91 dB.

Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2017 at 16:45
Ok Thumbs Up
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jun 2017 at 21:13
Originally posted by JAV


Originally posted by daniels

Jeg har lidt overvejelser om at bruge 4 styk per side i mine næste højttalere - to i top og to i bund, og så en diskant/mellemtone løsning i midten.

Dejligt med store højttalere

Dit indlæg fik mig til, at tænke på et diy 3D-billede af en Scan-Speak højttaler, der blev postet for nogle år siden i en eller anden tråd.
Syntes designet var ret fedt, så jeg har lige forsøgt med samme koncept, bare med SB enheder; Satori diskant, Satori 5", Satori 9½"
Måske kan det give inspiration.


Den ligner nu noget der er set før

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz