Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Satori 9,5" bas
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Satori 9,5" bas

 Post Reply Post Reply Page  <1234 8>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Satori 9,5" bas
    Posted: 29 Dec 2016 at 20:23
Hej

Jeg kan se at disse fine enheder begynder at dukke op i handlen. 
Og da mit netop skrottede projekt ikke blev til noget tænkte jeg at det kunne være sjovt at lave en 2vejs med en Dayton AMT4pro(da jeg helt tilfældigt har et sæt af disse på vej) delt 48db ved 1000-1200Hz

Er der nogen grund til at det ikke skulle kunne lade sig gøre? 

Syntes tanken om sårn et sæt store Satori 9½2 i 40-50L lukket med de også store Dayton AMT enheder i toppen spillende dipol...Uh, det kunne være sjovt.

Så vil man kunne lave en fullrange højtaler der vil kunne klare nogle gedine tæsk og spille svine højt. OG der vil da uden tvivl være potentiale til lyd at meget høj kvalitet.

Mvh Hans


Edited by Hansmlauridsen - 29 Dec 2016 at 20:26
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Dec 2016 at 21:45
Originally posted by Hansmlauridsen


Hej
Jeg kan se at disse fine enheder begynder at dukke op i handlen. 
Og da mit netop skrottede projekt ikke blev til noget tænkte jeg at det kunne være sjovt at lave en 2vejs med en Dayton AMT4pro(da jeg helt tilfældigt har et sæt af disse på vej) delt 48db ved 1000-1200Hz
Er der nogen grund til at det ikke skulle kunne lade sig gøre? 
Syntes tanken om sårn et sæt store Satori 9½2 i 40-50L lukket med de også store Dayton AMT enheder i toppen spillende dipol...Uh, det kunne være sjovt.
Så vil man kunne lave en fullrange højtaler der vil kunne klare nogle gedine tæsk og spille svine højt. OG der vil da uden tvivl være potentiale til lyd at meget høj kvalitet.
Mvh Hans



Den ser ud til at opføre sig rimeligt op til 2khz, så mon ikke 1000-1200Hz kan lade sig gøre, når man deler så skarpt?

Spændende Dayton AMT enhed.
Har også kigge på dem i overvejelser til et 2-vejs linesource system.

Jeg kan se den 9,5" står til lidt over 1300 kroner, det er bestemt ikke slemt

jeg vil begynde at simulere lidt mere på den enhed og lægge en plan i den nærmeste fremtid
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2016 at 10:46
Data/parametre er stadig foreløbige, så lad nu være med at simulere jer selv ihjel på tredje decimal. Der kommer et mere retvisende datablad i starten af det nye år (Qts er lige en anelse lavere grundet marginalt højere BL). Frekvenskurven kan I dog fint regne med. Der er intet ændret på enheden - det foreløbige datablad er bare ikke helt repræsentativt for gennemsnittet.
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2016 at 11:25
Hej

Super fedt, jeg har hermed bestilt et sæt hos Mads og vil begynde en DIY projekt tråd i starten af det nye år. 

Godt Nytår.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2016 at 23:00
Originally posted by Hansmlauridsen

Hej
Super fedt, jeg har hermed bestilt et sæt hos Mads og vil begynde en DIY projekt tråd i starten af det nye år. 
Godt Nytår.
Mvh Hans


Jeg var ikke klar over Mads havde fået dem endnu (?)

Ser frem til at høre lidt erfaringer med dem.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2016 at 23:02
Originally posted by USXX

Data/parametre er stadig foreløbige, så lad nu være med at simulere jer selv ihjel på tredje decimal. Der kommer et mere retvisende datablad i starten af det nye år (Qts er lige en anelse lavere grundet marginalt højere BL). Frekvenskurven kan I dog fint regne med. Der er intet ændret på enheden - det foreløbige datablad er bare ikke helt repræsentativt for gennemsnittet.


Det der grundlæggende har fanget min interesse, er at de (med de foreløbige T/S) ser ud til at fungere fint i et mindre (relativt mindre) lukket kabinet.

Men jeg afventer lige de endelige T/S inden jeg gør mere
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2016 at 23:21
Hej

Jeg er at den opfattelse at når enhederne kan fås en enkelt sted som feks. hos loudspeakerfreaks så kan de købes via alle distributører. 

http://loudspeakerfreaks.com/Product.asp?Product_ID=12772

Og han bestiller dem nok også direkte og får dem til at sende til mig kunne jeg forstille mig. Der er vel ingen grund til at han har et større lager liggende en nødvendigt. 

MEN, jeg vil også bruge dem i lukket så jeg kan DSP dem i bunden og tvinge dem helt ned i afgrunden..bumm bummm bulder brag osv

Mvh
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2017 at 12:54
Hej

Så er de på vej hjem, poster igen når de er modtaget

Mvh
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2017 at 13:14
Du kan da lige få preliminary data (som lige straks kommer på hjemmesiden) - gælder tilspillet:

fs: 24,5 Hz
Re: 5,8 ohm
Mms: 44,5 g
Bl: 9,9 Tm
Rms: 1,2 kg/s
Sd: 255 cm^2
Cms: 0,95 mm/N
Qms: 5,7
Qes: 0,41
Qts: 0,38
Vas: 87,5 ltr.
SPL: 88 dB (2,83 V/1 m)



Edited by USXX - 05 Jan 2017 at 13:15
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2017 at 13:17
I øvrigt; til en ren 2-vejs (dvs. med én bas) kunne det være mere interessant med en 4 ohm version med lidt lettere spole Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz