Satori 9,5" bas |
Post Reply | Page 123 8> |
Author | ||
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3166 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 Jan 2018 at 07:52 |
|
Nej, for enhederne har forskellige parametre. Se mit skriv (PDF) om beregning af lukket kabinet under Gæsteoptræden: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=125&title=beregning-af-lukket-kabinet |
||
Kong Gulerod
Selvbygger Joined: 15 Sep 2011 Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gammel tråd, så undskyld men er dette det samme for 4 ohms og 8 ohms udgaven? /Uffe
|
||
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
- men du vil gerne fortælle os at JBL 15" ikke lyder godt?
|
||
Hansmlauridsen
Enthusiast Joined: 13 Okt 2011 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 336 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hej
Undskyld mit tidligere indlæg på side 7, men fik lige morgenmaden i gal hals inden jeg havde fået morgenkaffen... Er bare ikke super god til når andre skal fortælle mig hvad der lyder godt..Det er virkeligt individuelt med opfattelse af god lyd. -bare lige for at hjælpe Helge med at lukke off topic delen- Mvh Hans
|
||
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
|
||
HelgeH
Selvbygger Joined: 05 Dec 2017 Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hej Ulrik, ja det var mig, mit indlæg var lidt off-topic så jeg tager hellere emnet op i en anden tråd.
Edited by HelgeH - 16 Jan 2018 at 13:58 |
||
Frost
Admin Group Joined: 21 Nov 2008 Location: Horsens Status: Offline Points: 668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg vil mene at det er Helge selv der har været igang. Mvh Admin :) Edited by Frost - 16 Jan 2018 at 09:00 |
||
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3166 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I forlængelse af min beregning på forrige side, skal jeg lige gøre opmærksom på, at det gælder midt i stempelområdet og ikke omkring nedre afrulning. De to enheder vil ikke rulle af på helt samme måde i et kabinet (afh. af afstemning), så den relative forskel kommer oveni.
|
||
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
|
@ Helge; har du selv slettet dit sidste indlæg eller er det blevet modereret?
|
||
HelgeH
Selvbygger Joined: 05 Dec 2017 Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hej Ulrik,
tak for den interessante gennemgang af effektberegning! Og ja det var hifikit jeg mente... Og LA-1231 12" basserne er meget meget gode som mellemtoner i OB. Til få penge.
|
||
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er jo et fantastisk intetsigende "datablad" - følsomhed og Qts er tilsyneladende uafhængige af impedansen (4, 8 eller 15 ohm) - smukt. Reelt ved man ikke, ved hvilken impedans de gælder - men ens er de helt sikkert ikke i virkeligheden!
Edited by USXX - 15 Jan 2018 at 11:24 |
||
Post Reply | Page 123 8> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |